در سومين نشست شوراي عمومي دفتر تحكيم وحدت؛

الهيان: مجلس دلايل قفل نبودن در سفارت انگليس در زمان ورود دانشجويان را بررسي مي كند

رئيس كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي در سومين نشست شوراي عمومي دفتر تحكيم وحدت با اشاره به قفل نبودن درهاي سفارت انگليس در زمان ورود دانشجويان به اين سفارتخانه گفت: مجلس دلايل قفل نبودن درهاي سفارت انگليس را بررسي مي كند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، زهره الهيان رئيس كميته حقوق بشر مجلس در نشست سالانه دفتر تحكيم وحدت با اشاره به اينکه انتخابات آتي يک شرايط ويژه در داخل و خارج از کشور است گفت:‌ در هيچ انتخاباتي شاهد پيش بيني وجود چالش توسط وزير اطلاعات نبوده ايم لذ اين هشدار مشخص مي كند كه دشمنان در پي اقدامات چالش برانگيز هستند.

وي جريان انحرافي، جريان فتنه، دشمنان خارجي و اپوزيسيون را مثلث سه ضلعي با هدف به چالش کشيدن انتخابات آتي دانست و اذعان داشت: اين سه ضلع در انتخابات آتي با هم مرتبط خواهندبود تا هدفشان را پيش ببرند؛ همانگونه که در انتخابات پيشين گروه هاي اصلاح طلب در كنار تروريست ها و گروه هاي منافق موجب به تشويش کشيدن انتخابات شدند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اظهار داشت: مجلس ريل گذار مسير نظام و انقلاب است اگر اين ريل منحرف و به پرتگاه منحرف شود قاعدتا نظام با چالش روبرو خواهد شد از اين رو است كه دانشجويان در كنار ملت مي بايست‌ پيگير ترويج وحدت حداکثري باشند.

وي با اشاره به تسخير سفارت انگليس توسط دانشجويان تصريح كرد:‌ در خلال اين تسخير سودجوياني بودند که اين حرکت دانشجويي را به بيراهه کشاندند اما اين مسئله نبايد باعث عقب گرد و رکود حركتهاي دانشجويي شود.

الهيان تاکيد کرد:‌ حرکت دانشجويان در حمايت از مجلس و تجمع در مقابل سفارت کاملا به جا بوده و اميدواريم که استمرار داشته باشد.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينکه قفل نبودن در سفارت انگليس براي ما جاي سوال دارد گفت: ورود دانشجويان بدون شکستن درب سه لايه سفارت انگليس جاي ترديد دارد و ضمنا هيچ دري در داخل سفارت قفل نبوده که اين موضوع در دست تحقيق و بررسي در مجلس است.

وي خاطرنشان کرد: دانشجويان بايد به راه خود ادامه دهند و وضعيت حقوق بشري را در انگليس نمايان کنند اما بايد در جنبش هاي دانشجويي عقلانيت و مديريت تلاش هاي خود را در دست گيرند تا سودجويان ورود پيدا نکنند

الهيان افزود: تا آنجا که اطلاع داريم بسيج برنامه اي هماهنگ شده براي ورود به سفارت نداشته است./گ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار