رئيس يکي از احزاب مصري:

سفارت رژيم صهيونيستي در مصر لانه جاسوسي است

يکي از رهبران حزب عربي ناصري مصر گفت: سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره، لانه جاسوسي است و به علت بيم از حمله انقلابيون و بر ملا شدن اسرار آن به تخليه سفارتخانه خود در مصر اقدام کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، "محمد سيد احمد" در خصوص تصميم  رژيم صهيونيستي براي تخليه سفارت اين رژيم در قاهره گفت: اين تحول جديد در روابط بين مصر و اسرائيل در پاسخ به خواسته افکار عمومي مصريهاست. مصريها به لحاظ تاريخي با روابط بين رژيم غاصب سرزمين هاي فلسطين و  قاهره و همچنين با پيمان کمپ ديويد مخالفند.

احمد گفت: روابط شوراي نظامي حاکم بر مصر با رژيم صهيونيستي نيز خوب نيست. نظريه ارتش مصر آن است که اسرائيل دشمن نخست مصر است .اسرائيلي ها حتي با انتقال سفارت به مکان ديگري نمي توانند امنيت خود را در قاهره تامين کنند.

احمد گفت مصريها با حضور رژيم صهيونيستي در خاک مصر به هر شيوه اي که باشد مخالفند و حمله جوانان مصري به سفارت اين رژيم در قاهره نيز نشانه اين مخالفت است. ملت مصر از اين حمله و به آتش کشاندن پرچم اسرائيل حمايت کردند. از طرف ديگر نيروهاي امنيتي مصري براي حفظ امنيت سفارت اسرائيل با مشکلات زيادي مواجه هستند . مناطق متعددي که دور از دسترس باشد براي سفارت جديد اسرائيل در مصر در نظر گرفته شده است.

احمد گفت اسرائيل در ارتباط با سفارت خود در قاهره با بحران واقعي روبروست.

وي در خصوص انتقال محتويات سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره نيز گفت اين سفارتخانه عبارتند از تشکيلات اطلاعاتي و جاسوسي است در نتيجه اسناد بسيار مهمي در اين سفارتخانه است به همين سبب ديگر نمي توانند اين اسناد را در مصر نگه داري کنند و آنها را به اسرائيل منتقل کرده اند.

احمد گفت سفارت اسرائيل در مصر و ديگر کشورهاي عربي به مثابه لانه جاسوسي است و بيشتر،‌ فعاليت هاي جاسوسي مي کنند در نتيجه اطلاعات بسيار مهمي و اسناد بسيار مهمي وجود دارد که نمي خواهند بر ملا شود به خصوص آنکه اين سفارتخانه در معرض حمله قرار دارد. اگر اسناد موجود در اين سفارتخانه،‌ نامه نگاريهاي عادي بود براي اسرائيلي ها جاي نگراني نبود و با هواپيماهاي نظامي به تل آويو منتقل نمي کردند.

احمد در خصوص سکوت رسمي در مصر در خصوص تخليه سفارت اسرائيل در قاهره گفت موضع رسمي را شوراي نظامي حاکم بر مصر اعلام مي کند و نظريه نظامي نيروهاي مسلح نيز مشخص است و اسرائيل را دشمن اول مصر مي داند.

احمد گفت بيشتر مجلس نمايندگان مصر را گروههاي اسلامي و اخوان المسلمين و سلفي ها تشکيل مي دهند. موضع آنها نيز در قبال کمپ ديويد و امريکا و رژيم صهيونيستي روشن است.

وي افزود مجلس نمايندگان ، اراده واقعي براي درخواست اخراج سفير اسرائيل در قاهره نداشت.

احمد گفت: ملت مصر همواره در کنار ملت فلسطين بوده و از مقاومت در فلسطين همواره حمايت کرده است و در حمله گسترده سال 2008رژيم صهيونيستي به نوار غزه نيز ديديم که مصريها در تلاش بودند با عبور از مرزها به نوار غزه بروند تا از ملت فلسطين حمايت و در دفاع از آنان مشارکت کنند.

وي افزود سوريه با توطئه امريکا و اسرائيل براي سرنگوني نظام اين کشور روبروست. مجلس مصر که بيشتر آن را اخوان المسلمين و سلفي ها تشکيل مي دهند و آنها نيز به دامن امريکا و اسرائيل افتاده اند جرات نکرده است روابط قاهره را با تل آويو قطع کند اگر هم مجلس مصر درخواست کرده است سفير اسرائيل اخراج شود به خاطر فشارهاي مردمي است چرا که مجلس تحت فشار است زيرا همين مجلس در رفتاري متناقض ، روابط مصر را با سوريه قطع کرد.

احمد گفت اصل مشکل در آن است که اسرائيلي ها از جنبش مردمي عليه سفارتخانه و رژيم صهيونيستي به شدت نگران هستند زيرا مردم مصر صرف نظر از حکومت ها همواره با اين رژيم مخالف بوده اند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار