ساخت نخستین خودرو پرنده در جهان

با ساخت اولین خودروی پرنده ، انقلابی تکاملی در صنعت خودرو جهان اتفاق مي افتد

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، سازندگان خودرو در سراسر جهان خودشان را برای نمایشگاه بین المللی خودرو در نیویورک آماده می کنند. حدود یک هزار خودرو در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه از ششم آوریل شروع به کار می کند. در این میان باید به ساخت یک خودروی ویژه نیز توجه کرد که پروژه ساخت آن تکمیل شده است. تفاوت اصلی این خودرو با خودروهای دیگر این است که خودرویی پرنده است. سرانجام از این خودرو که نخستین خودروی پرنده جهان است رونمایی شد و در نمایشگاه نیویورک در معرض دید عموم قرار داده خواهد شد. این خودرو قابلیت حرکت در روی زمین و هوا را دارد.
براساس اين گزارش: سازنده این خودرو ، ایده طراحی و ساخت آن را در سال دو هزار و پنج پرورش داد یعنی زمانی که در موسسه فنی ماساچوست (MIT)دانشجو بود. ام آی تی یکی از معتبرترین مراکز علمی مهندسی آمریکا است.
کارل دیتریچ درباره ساخت این خودرویش می گوید که با ساخت اولین خودروی پرنده ، انقلابی تکاملی در این مسیر رخ می دهد.سرعت حرکت این خودروی پرنده هنگام پرواز یکصدو پانزده مایل در ساعت (یکصدو نود و دو کیلومتر) و روی زمین شصت و پنج مایل در ساعت (یکصد و هشت کیلومتر در ساعت) است. به هرحال با ساخت این خودروی پرونده، رویای فیلمهای پویانمایی به واقعیت تبدیل شده است. بافشار دادن فقط یک دکمه، بالهای این خودروی پرنده جمع می شود و امکان حرکت آن روی زمین فراهم می شود. این خودروی پرنده همانند خودروهای معمولی دیگر از بنزین بدون سرب استفاده می کند. ساخت تجاری این خودرو آغاز شده است./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار