نجات جان یک خانواده اصفهانی از مرگ حتمی در یاسوج

یک خانواده اصفهانی با تلاش ماموران مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی یاسوج از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل ازوب دا ؛ این خانواده که از شهرستان اصفهان به یاسوج سفر کرده بودند، در مدرسه شاهد واقع در خیابان باهنر یاسوج اسکان داشتند که دچار گاز‌گرفتگی شدند.

 

پدر این خانواده حادثه‌دیده گفت: به همراه همسر و فرزند کوچکم در روز اول فروردین به یاسوج سفر کردیم و به‌منظور استراحت در مدرسه شاهد اسکان یافتیم که نیمه شب متوجه مشکل گازگرفتگی شدیم.

 

محمود ارجاوند افزود: با احساس علایم حادثه، در حالی‌که هیچ‌کدام شرایط جسمانی مساعدی نداشتیم با شماره 115 تماس گرفتم و به‌دلیل اینکه اطلاع درستی از موقعیت مکانی محل اسکان نداشتم، به صورت ناقصی ماموران را در جریان حادثه قرار دادم.

 

وی ادامه داد: پس از تماس، به دلیل تاثیر علائم گازگرفتگی، خود و خانواده‌ام به حالت اغماء فرو رفتیم که با توجه به شرایط جسمی نامساعد و اطلاعات ناقصی که به مرکز اورژانس گزارش داده بودم، امید خود را به نجات از دست دادیم.

 

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی یاسوج که در هنگام وقوع حادثه در حالت آماده‌باش به سر می‌برد، گفت: پس از تماس این مرد، ماموران ما در حالی‌که نشانی دقیقی از محل حادثه نداشته‌اند، با پیگیری مرتب و بی وقفه مدرسه مورد نظر را شناسایی کرده و با بی‌اطلاعی سرایدار مدرسه مواجه می‌شوند.

 

رسولی افزود: دلسوزی ماموران اعزامی به محل حادثه، باعث شد پاسخ سرایدار آنان را از انجام وظیفه منحرف نکند و با سرکشی به کلاس‌های مدرسه، با جسد بی‌جان این خانواده سه نفره مواجه‌ شدند.

 

وی عنوان کرد: امدادگران مرکز اورژانس با مشاهده این صحنه‌، سریعا این خانواده را به بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج منتقل می‌کنند و با عمل احیاء، هر سه نفر از مرگ حتمی نجات می‌یابند که بنا بر نظر پزشکان این بیمارستان، در صورت تنها چند دقیقه تاخیر، با حادثه تلخی مواجه می‌شدند.

 

فرد حادثه‌دیده خاطرنشان ساخت: جان خود و خانواده‌ام را مدیون دلسوزی امدادگران این مرکز می‌دانم و از مسئولین تقاضا دارم به تلاش این عزیزان ارج نهاده شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار