مشهد/

بيش از هزار مورد بازرسی از واحدهای اقامتی خراسان رضوی انجام گرفته است

سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان ضوي از انجام 1044 مورد بازرسي از واحد هاي اقامتي و پذيرايي استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از واحد اطلاع رساني ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي خراسان رضوي، مجتبي رجايي خراساني اظهار داشت: از ابتداي طرح نوروزي 25 اسفند ماه 90 تا 9 فروردين ماه 91 از 91 هتل و متل، 200 هتل آپارتمان، 293 مهمانپذير، 246 واحد پذيرايي و 214 دفتر خدمات مسافرتي و جهانگردي در سطح استان بازديد انجام گرفته است.

وي افزود: تاكنون از هتل آپارتمان ها و مهمانپذير هاي بازديد شده 22 هتل اپارتمان و 46 مهمانپذير اخطار و 22 هتل آپارتمان و 45 دفتر خدمات مسافرت هوايي وجهانگردي تذكر دريافت كردند.

سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با بيان مطلب فوق خاطر نشان كرد: در مجموع تاكنون 101 واحد اقامتي و پذيرايي اخطار، 117 واحد تذكر، 41 واحد اخطار تعليق و تعطيلي و 15 واحد تشويق دريافت كردند.

وي در ادامه در ارتباط با‌ آمار بازديد كنندگان از موزه ها و اماكن گردشگري استان اظهار داشت: آمار بازديد كننده ها از موزه ها و اماكن گردشگري در استان مورد توجه بوده است چراكه از ابتداي طرح نوروزي تاكنون بيش از يك ميليون نفر از اين مراكز بازديد كرده اند.

رجايي ادامه داد: تاكنون بيشترين بازديد از مجموعه آرامگاه فردوسي و هارونيه در شهر توس با 72 هزار و 943 نفر بوده است و بعد از آن مجموعه عطار و خيام با 57 هزار و 196 نفردر رتبه دوم قرار دارد.

وی در پايان آمار بازدیدكنندگان از سایر مراكز گردشگری و موزه هاي خراسان رضوي را 813 هزار و 684 نفر اعلام كرد. /س


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.