ورود ناو هواپیمابر روسیه به آبهای سوریه

منابع آگاه سوری اعلام کردند: ناو گروه هواپیمابر روسیه موسوم به کوزنیتسف به آبهای ساحلی سوریه واقع در کرانه های شرقی دریای مدیترانه وارد می شود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سانا، این ناو گروه که به مدت شش روز در آبهای ساحلی سوریه خواهد ماند، حامل جنگنده هایی از نوع سوخوی 33، میگ 29 و بالگردهائی از نوع (ka-27 ) و همچنین سامانه های پدافند موشکی ضد هواپیماها، ضد کشتی های جنگی و ضد زیردریایی ها است.

ستاد نیروی دریائی روسیه پیشتر درباره برنامه این ناو گروه هواپیمابر اعلام کرده بود، این گروه پس از حضور در آبهای ساحلی سوریه و دیدن از بندر طرطوس، راهی بندر لیماسول قبرس و بندر سفاقس تونس خواهد شد.

فادیم سرگا سخنگوی ناوگان دریائی شمال روسیه نیز گفت، سفر دریائی ناو گروه هواپیمابر این ناوگان درچارچوب آموزش های رزمی نیروی دریایی روسیه بوده و با هدف تقویت حضور دریائی نظامی روسیه در مناطق مهم عملیاتی در اقیانوسهای جهان صورت می گیرد.

برپایه این گزارش، کشتی ضد زیردریایی موسوم چابنینکو وابسته به ناوگان شمالی روسیه، کشتی نگهبان یاروسلاف وابسته به ناوگان بالتیک این کشور، شماری از هواپیماهای دریائی و سه کشتی کمکی از جمله یدکش امداد نیکولای چکر در ترکیب این ناو گروه قراردارند.

این تحرک نظامی شاخصی از تصمیم مسکو برای حضوری فعال در منطقه است./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار