13 روز تعطیلی برای تهرانی ها کم است؛

14 فروردین و پایتختی نیمه تعطیل!

سیزده روز از فروردین گذشت و تعطیلات نوروز بهانه ای بود برای ترک پایتخت و دور بودن از شلوغی، همین موضوع باعث شد تا تهران خلوت بودن خیابانها را هم تجربه کند، اما دیروز تعطیلات رسمی نوروز پایان یافت اما انگار تعطیلی پایتخت هنوز به پایان نرسیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شلوغی های پایتخت به بهانه تعطیلات نوروز جای خود را به خلوتی داد و خیابان های پایتخت پذیرای خودروهایی بودند که راکبان آنها اقامت در تهران را به رفتن به سفر ترجیح داده بودند.
تردد در خیابان های خلوت پایتخت لذت شگرفی در وجود پایتخت نشینان ایجاد می کرد اما این لذت تا به کی.
13 روز تعطیلات نوروز بهانه خوبی بود برای داشتن تهرانی به دور از شلوغی اما آیا پایتخت قصد بازگشت به حالت اولیه و فعالیت را ندارد؟ چرا در اولین روز کاری بعد از تعطیلی روز طبیعت، ادارات و مدارس پذیرای تعداد کمی از کارمندان و دانش آموزان بود.
ادارات تهران که با حضور تنها چند از کارکنان فعالیت خود را به صورت غیر رسمی آغاز کردند و اکثر میزهای کارمندان خالی از صاحبانشان پاسخگوی ارباب رجوع هایی بودند که بدون تردید برای انجام امور خود مراجعه کردند اما به میمنت عدم حضور کارمند مربوطه کارشان بر زمین ماند و به بن بست خوردند.
جالب تر آنکه اغلب برنامه های خبری ادارات هم به هفته آینده موکول شد تا هفته ای بدون خبر را پیش رو داشته باشیم.
دانش آموزن هم که همیشه بهانه هایی برای نیامدن به مدرسه می تراشند این بار خستگی مسافرت و سیزده بدر بهانه ای برای نرفتن به مدرسه برایشان شد، تا مدارس هم از حالت نیمه تعطیل برخوردار شود.
اما مسئولان وزارت آموزش و پرورش سخت گیری را چاشنی تهدید کردند و عدم حضور امروز دانش آموزان در مدارس را غیبت غیر موجه اعلام کردند.
اما با وجود حالت تعطیلی امروز ادارات و مدارس خبرگزاری ها و روزنامه ها و اصحاب رسانه کار خود را از نخستین ساعات روز شروع کردند تا 14 فروردین اولین روز کاریشان بعد از تعطیلی روز طبیعت باشد.
ما هم به ادارات توصیه می کنیم به منظور بالا رفتن راندمان کاری و زمین نماندن کار خلق الله و هوای مطبوع بهاری کار از اوایل اردیبهشت ماه را در دستور کار خود قرار دهند تا شاید تعطیلی 18 روز باقی مانده به مزاجشان خوش تر از 13 روز تعطیلی نوروز بیاید./ل
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار