افشاگر اطلاعات محرمانه آمریکا محاکمه می شود

بردلی منینگ نظامي آمريکايي متهم به انتشار اطلاعات محرمانه به زودي محاکمه مي شود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، منینگ متهم است که هزاران سند محرمانه دولت آمریکا را در اختیار پایگاه اینترنتی ویکی لیکس قرار داده است.

وی در سال 2010 بازداشت شده و مقامات آمریکایی می گویند وی با انتشار این اسناد، جان نظامیان و غیر نظامیان آمریکایی را به خطر انداخته است در حالی که حامیان وی می گویند این کار منینگ، در واقع نوعی خدمت به کشورش است زیرا وی حقایقی را که در دل این اسناد پنهان شده بود، منتشر کرده است.

وی به جرم انتشار حقایق درباره جنایات جنگی حتی با احتمال مجازات اعدام روبروست.

قاضی کوین زیس از شبکه حامیان منینگ می گوید: کسی که باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرد، افرادی مانند منینگ نیستند زیرا جرم وی افشای حقایق است. وی هیچ اقدام مجرمانه ای انجام نداده است و به جای اینکه تحت تعقیب قرار گیرد، باید به وی پاداش نیز بدهند.

زیس می گوید رئیس جمهور اوباما گفته است که منینگ گناهکار است. وی فرمانده کل نیروهای مسلح است و همه کسانی که منینگ را تحت پیگرد قرار داده اند، زیر نظر وی فعالیت می کنند. با این حساب چگونه می توان باور داشت که وقتی رئیس جمهور کشور ما وی را گناهکار می داند، محاکمه ای عادلانه برای وی برگزار شود؟

واکنش های گسترده ای در خصوص انتشار اسناد محرمانه آمریکا در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس صورت گرفت.

قرار است همزمان با تولد 24 سالگی منینگ، شماری از حامیان وی و شماری از فعالان جنبش تسخیر واشنگتن دی سی، در برابر محل نگهداری این نظامی آمریکایی تجمع کنند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار