طی مراسمی،

صندوق قرض‌الحسنه "راسخون ولا" در خراسان جنوبی افتتاح شد

صندوق قرض‌الحسنه راسخون ولا با حضور مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه راسخون، مدیرکل اوقاف استان و رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی و دیگر مسئولان افتتاح شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه صندوق قرض‌الحسنه راسخون اظهار داشت: طبق ماده 177 قانون پنج ساله توسعه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به منظور احیا و توسعه و استفاده بهینه از ظرفیت موقوفات و مقابله با سوء استفاده از آنها اقداماتی انجام می‌شود.
وی با اشاره به این اقدامات گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه مکلف است نسبت به ثبت موقوفاتی که صحت وقف آن محرز امام تاکنون ثبت نشده‌اند اقدام کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: به منظور ایجاد بانک اطلاعات جامع موقوفات کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی متولی وقف موظف هستند اطلاعات کلیه موقوفات، نذورات، اثلاث باقیه، محبوسات و صدقات و موقوفات عام غیرمتصرفی و دارای تولیت را بر روی سامانه‌ای که تا پایان سال اول برنامه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه ایجاد می‌شود، قرار دهند.
گرایلی یادآور شد: در دیداری که نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف کشور با مقام معظم رهبری داشتند، معظم‌له از این اقدام اظهار رضایت کرده و آن را حرکتی ارزشمند و مهم در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه تلقی کرده‌اند.
وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه عملیات مالی به صورت واضح و شفاف دیده می‌شود و هزینه‌کردها طبق برنامه تعریف شده از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: صندوق قرض‌الحسنه راسخون به صورت آنلاین به هم مرتبط هستند و از طریق سامانه بانک ملی فعالیت می‌کنند.
مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه راسخون کشور نیز گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه صندوق قرض‌الحسنه را در راستای ساماندهی به منابع مالی و خدمت‌رسانی به موقوفات افتتاح می‌کند.
حسین توکلی اظهار داشت: خدمات صندوق به صورت قرض‌الحسنه است و در قالب عقود فعالیت نمی‌کند.
وی افزود: اولویت کاری صندوق راسخون ولا خدمت به موقوفات و بقاع متبرکه است اما در آینده همه اقشار مردم از آن بهره‌مند می‌شوند.
در این مراسم عبدالحمید محمدی به عنوان رئیس صندوق قرض‌الحسنه ولا خراسان جنوبی منصوب شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.