دانشگاه علوم پزشکي تهران پيشتاز رتبه هاي جشنواره رازي

معاون پژوهشي دانشگاه با بيان اينكه از ميان 24 مركز تحقيقاتي برتر در جشنواره رازي 10 مركز متعلق به دانشگاه علوم پزشكي تهران است از كسب 41.66 درصد رتبه هاي مراكز تحقيقاتي در اين جشنواره خبر داد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دكتر فتوحي، معاون پژوهشي دانشگاه علوم پزشکي تهران كسب رتبه نخست دانشگاه براي نهمين سال متوالي در جشنواره رازي را نتيجه برنامه محوري بخش هاي مختلف دانست و گفت: برگزيده شدن دانشگاه در جشنواره رازي منوط به ارزشيابي است كه هر ساله معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت انجام داده و طي آن دانشگاه هاي برتر را انتخاب مي شوند، امسال نيز براي نهمين سال پياپي دانشگاه علوم پزشكي تهران توانست رتبه نخست را از ميان كل دانشگاه هاي تيپ يك كشور كسب کند.
وي افزود: خوشبختانه علاوه بر كسب رتبه نخست، دانشگاه فاصله قابل توجه اي در زمينه توليد علم و امتياز كلان با دانشگاه بعدي (تقريبا 2 برابر) داشته و اين مسئله در خصوص مراكز تحقيقاتي نيز در حال اتفاق افتاده است.
معاون پژوهشي دانشگاه با بيان اينكه در اين جشنواره از ميان 8 مركز تحقيقاتي با رتبه يك، 2 مركز متعلق به دانشگاه علوم پزشكي تهران است، خاطر نشان كرد: از 24 رتبه اي كه مراكز تحقيقاتي كشور در 8 رده كسب کردند 10 رتبه متعلق به دانشگاه علوم پزشكي تهران است كه 2 مركز رتبه نخست و 8 مركز رتبه هاي دوم و سوم را كسب كرده اند.
دكتر فتوحي از برنامه ريزي دانشگاه براي توسعه پژوهشي خبر داد و يادآور شد: در سال هاي 80 تا 84 و پس از آن از 84 تا 88 برنامه هاي مختلفي در زمينه پژوهشي در دانشگاه اجرايي شد كه حاصل آن جهش پژوهشي دانشگاه بود و از سال 88 نيز برنامه اي تحت عنوان استراتژي هاي جهش دوم پژوهشي در دانشگاه تدوين شد.
وي افزود: استراتژي هاي جهش دوم پژوهشي شامل 7 استراتژي بود كه پس از ادغام دانشگاه و افزوده شدن ظرفيت هاي جديد به اين مجموعه، برنامه پژوهشي دانشگاه مورد بازنگري قرار گرفت و مجموعا 12 استراتژي در حوزه هاي مختلف تدوين شد كه از ابتداي سال 1390 اين برنامه در حال اجراست و به نظر مي رسد كه مسير اميدوار كننده اي پيش رو قرار گرفته است./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار