مدیر بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد:

نقاط مستعد المان‌های نوروزی در مشهد شناسایی ‌می‌شود

مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد از آغاز طرح مکان‌یابی نمادها و المان‌های نوروزی در سطح شهر خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از واحد روابط عمومی، حسین برلیانی با اشاره به اینکه، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با همکاری معاونت شهرسازی و معماری به مدت چهار سال است که به نصب المان‌های نوروزی در سطح شهر پرداخته‌اند، اظهار داشت: هر چقدر هم یک اثر هنرمندانه باشد اگر جانمایی خوبی نداشته باشد، سبب افت ارزش هنری آن می‌شود.
مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد افزود: بر این اساس امسال سه مشاور دارای صلاحیت در چهـار بخش شامل معیـارها و استـانداردهای مکان‌یـابی، ضرورت و طـرح مسئله مطالعات و زیباسازی، شناخت کالبدی فضایی و ضوابط و مقررات شهرسازی به شناسایی نقاط مستعد جانمایی المان‌های نوروزی در سطح شهر پرداخته‌اند.
برلیانی افزود: همچنین دفترچه‌های مکان‌یابی در جلسات متعدد توسط کارشناسان خبره کار گروه زیباسازی بررسی و تصویب شده که جهت بهره‌برداری به مدیریت امور هنری ارسال شده است.
وی اذعان داشت: هر اثر حجمی و هنری دارای هویتی است که بیانگر مفهوم، فرهنگ، تمدن، سواد بصری و موقعیت جغرافیایی هر شهر است از این رو در نصب المان‌های شهری، بررسی زیباشناسی محصول، تامین هویت بخشی و برقراری ارتباط با شهروندان امری ضروری می‌باشد.
این مقام مسئول از آثار هنری، به عنوان ابزار فرهنگ‌سازی یاد کرد و ادامه داد: کار گروهی خبره از کارشناسان مدیریت امور هنری نسبت به فراخوان و ثبت‌نام علاقه‌مندان اقدام می‌کنند؛ که در نهایت با همکاری مدیریت طراحی و بهسازی محیط شهری، المان‌ها و بیلبوردهای نوروزی در سطح شهر جای‌گذاری می‌شود.
وی با بیان اینکه جانمایی المان‌های نوروزی در مشهد مورد الگوبرداری سایر شهرها قرار گرفته است، افزود: توجه به نورپردازی، رنگ و نوع مصالح آثار، از ضروریات است که تاثیر به سزایی در خوانایی و هویت یک شهر دارد.
مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: بر ساخت و نصب یک اثر هنری و المان شهری، متناسب با محیط، مکان و توجه به مباحث فرهنگی یک منطقه تاکید کرد.
وی افزود: المان‌های شهری باید به گونه‌ای جانمایی شوند که بحث ترافیکی را در شهر مخدوش نکنند و در زیباسازی شهر نیز موثر باشند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.