هدفمندي يارانه ها يک اجبار بوده نه اختيار

عضو هيئت رئيسه اتاق تهران گفت:هدفمندی یارانه ها یک اجبار بوده نه اختیار و اگر دولت در یکی دو ماه آینده اقدامی نکرده و گام دوم را اجرا نکند با توجه به افزایش قیمت انرژی و ارز، تمام خواسته های دور اول اجرا از بین می رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ در دهمين نشست هيئت نمايندگان اتاق تهران سید حمید حسینی عضو هيئت رئيسه اتاق اجرای دور اول قانون هدفمندی یارانه ها را داری اشکال دانست و گفت: هدفمندی یارانه ها یک اجبار بوده نه اختیار و اگر دولت در یکی دو ماه آینده اقدامی نکرده و گام دوم را اجرا نکند با توجه به افزایش قیمت انرژی و ارز، تمام خواسته های دور اول اجرا از بین می رود.

 

این عضو هیئت رییسه اتاق تهران البته پیشنهاداتی هم برای اجرای گام دوم طرح ارائه داد و افزود:در اجرای گام دوم از هدفمندی یارانه ها باید سه دهک بالای جامعه و ایرانیان خارج از کشور از لیست یارانه بگیرها حذف شوند و همچنین برای اینکه تولید روستایی کشور از بین نرود دولت باید برای پرداخت یارانه نقدی به خانوارها سقف تعیین کند و مثلا بیشتر از 5 نفر یارانه پرداخت نکند.

 

حسینی با اشاره به آسیب هایی که اعطای یارانه نقدی برای خانوارهای پرجمعیت روستایی دارد، گفت: اعطای میزان بالای یارانه نقدی باعث می شود انگیزه تولید و کار در این افراد از بین برود.

 

وی همچنین فعال تر شدن صندوق توسعه ملی برای کمک به بخش تولید در گام دوم اجرای هدفمندی یارانه ها را ضروری خواند و همچنین از دولت خواست: در زمان اجرای گام دوم دست به آزادسازی بزند و با اجرای سیاست های پولی و مالی درست دخالت خود را در اقتصاد به حداقل برساند./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار