واكنش وزير دفاع درقبال بازگشت ناوهاي آمريكايي؛

حضور كشوهاي فرامنطقه اي در خليج فارس مضر است

وزير دفاع با بیان اینکه ایران همواره به دنبال حفظ امنیت تنگه هرمز بوده است گفت: حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس نه تنها ضرورتی ندارد بلكه مضر نيز هست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره اخبار منتشر شده پيرامون بستن تنگه هرمز و برنامه هاي جمهوري اسلامي در تامين امنيت اين منطقه گفت: ‌امنیت تنگه هرمز جزء مسائلی است که ایران دنبال كرده و همواره طی چند سال گذشته تامین کننده این تنگه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران قدرت منطقه‌ای است و حفظ اين تنگه را با جديت دنبال مي كند گفت: البته دشمنان تلاش می‌کنند در این زمینه بزرگ‌نمایی کنند و از چنین مسائلی در جهت فروش تسلیحاتشان به کشورهای منطقه استفاده کنند.

وزیر دفاع درباره هشدار ایران براي بازگشت ناوهای آمریکایی به خلیج فارس گفت: حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس نه تنها ضرورتی ندارد بلكه مضر نيز هست.

سردار وحیدی همچنين درخصوص ادامه پروژه هاي تحقيقاتي سردار تهراني مقدم گفت: پروژه‌هایی که در این زمینه در دست تحقیقات بوده مسیر خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به انجام رزمایش های مستقل توسط کشورها از جمله ایران گفت:‌ این مسایل مربوط به سیاست‌های دفاعی ارتش هر کشوری است و البته جمهوری اسلامی اعلام کرده که می‌تواند مانورهای مشترکی با کشورهای همسایه داشته باشد.

سردار وحيدي با اشاره به رزمایش اخیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در این رزمایش برخی کشورهای همسایه به عنوان ناظر حضور داشتند.

وی افزود: از آنجا که سیاست‌های دفاعی‌، تاکتیک‌ها و تصمیمات آن متکی بر خودمان است، این رزمایش جزء بومی‌ترین رزمایش‌هایی بود که تاکنون صورت می‌گرفت.

وزیر دفاع تصریح کرد: خیلی از کشورها ناچارند برای برگزاری رزمایش از دیگران کمک بگیرند اما جمهوری اسلامی ایران همواره در برگزاری رزمایش‌ها مستقل،‌ بومی و مقتدر عمل کرده است.

وی خاطرنشان كرد: این رزمایش در آینده‌ای نه چندان دور انجام می شود.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار