تثبيت قيمت ها؛

شركت هاي آب و فاضلاب را زيان ده كرد

مدير عامل شركت آب و فاضلاب كشور از زيان دهي شركت هاي آب و فاضلاب از سال 83 به دليل تثبيت قيمت خدمات خبر داد.

سيد مهدي ثمره هاشمي مشاور وزير نيرو، رئيس هيئت مديره و مدير عامل شركت آب و فاضلاب كشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: زيان دهي شركت هاي آب و فاضلاب از سال 83 به دليل تثبيت نرخ هاي خدمات آغاز شده كه اميدواريم با آغاز هدفمندي يارانه ها شرايط زيان دهي اين شركت ها به پايان برسد.

وي افزود: با آغاز هدفمندي يارانه ها و افزايش برخي نرخ ها ميزان زيان دهي شركت هاي آب و فاضلاب كاهش يافته است كه با ادامه اين روند اين شركت ها به سوددهي خواهند رسيد.

ثمره هاشمي با بيان اينكه تا پايان برنامه پنجم توسعه بايد شركت هاي آب و فاضلاب به بخش خصوصي واگذار شوند، اظهار داشت: اين شركت ها بايد به سوددهي برسند تا بخش خصوصي مايل به سرمايه گذاري شود.

وي خاطرنشان كرد: با وجود تثبيت قيمت ها در سال هاي اخير، شركت هاي آب و فاضلاب هم اكنون كمترين بدهي را در ميان شركت هاي مختلف زير مجموعه صنعت آب و برق به پيمانكاران و شركت هاي مشاور دارند و مجموع مطالبات از اين شركت ها حدود 250 تا 200 ميليارد تومان است.

ثمره هاشمي در پايان گفت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، بخشي از مطالبات شركت هاي پيمانكار و مشاور از طريق فروش اموال و دارايي هاي مازاد شركت هاي آب و فاضلاب تامين شود./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار