بیرجند /

وجود بیش از 1۵هزار هکتار زمین موقوفه در سطح خراسان جنوبی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۵هزار و ۱۵۵هکتار زمین موقوفه در سطح استان وجود دارد، گفت: بیش از ۱۳ هزار هکتار زمین مربوط به اراضی کشاورزی است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجند؛ حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی ستاد اجرایی استان، اظهار داشت: نزدیک به هفت هزار هکتار از زمین های موقوفه استان فاقد آب هستند.
وی با بیان اینکه 700 هکتار زمین در استان تاکنون تسطیح سازی شده است، افزود: آمادگی لازم برای قرار گرفتن زمین های موقوفه با قابلیت کشاورزی در طرح تسطیح سازی وجود دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه 15هزار و 155هکتار زمین موقوفه در سطح استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: بیش از 13 هزار هکتار زمین مربوط به اراضی کشاورزی است.
حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، با اشاره به اینکه 700 هکتار زمین تاکنون تسطیح سازی شده است، یادآور شد: نزدیک به هفت هزار هکتار از زمین های موقوفه استان فاقد آب هستند.
مدير کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي خراسان جنوبي هم از برنامه ريزي براي واگذاري زمين در روستاها و تشکيل شرکت هاي تعاوني کشاورزي خبر داد و گفت: روستاييان به شرط سکونت در محل، نداشتن منبع درآمد بخش دولتي و خصوصي و دريافت نکردن زمين ملي به جز بخش مسکن و... مي توانند از زمين هاي ملي براي پرداختن به فعاليت کشاورزي برخوردار شوند.
عابدين محمدي اين مجموعه را متولي ثبت نام از متقاضيان عنوان کرد و افزود: در منطقه محدوديت زمين وجود ندارد اما در زمينه تامين آب مشکل داريم بنابراين ثبت نام متناسب با امکانات موجود خواهد بود.
وي سامان دهي متقاضيان را از طريق تشکيل تعاوني هاي کشاورزي مهر مشابه مسکن مهر عنوان کرد و ادامه داد: بعد از مشخص شدن مساحت زمين هاي قابل واگذاري هر شهر و روستا اطلاع رساني مي شود. وي تاکيد کرد: اين امکان وجود ندارد که بعد از واگذاري، زمين با واسطه به غير واگذار شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.