خوزستان/

شركت نفت وگازكارون به سیستم های نمونه گیری استانداردمجهزشد

رییس مهندسی فرآورش شركت بهره برداری نفت و گاز كارون گفت: با هدف كنترل كیفیت نفت تولیدی، واحدهای بهره برداری و نمك زدایی شركت بهره برداری نفت و گاز كارون به سیستم های نمونه گیری استاندارد مجهز شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛'فرزاد حمزه لوی' در این باره افزود: با هدف اطمینان از نتایج نمونه گیری و كنترل دقیق كیفیت نفت تولیدی، استاندارد سازی نقاط نمونه گیری در برنامه سال جاری این شركت قرار گرفت كه این پروژه تاكنون در هفت واحد بهره برداری و چهار واحد نمك زدایی اجرا شده و حدود 92درصد پیشرفت داشته است.

وی اظهار كرد: نصب سامانه استاندارد نمونه گیری با هدف آگاهی از مشخصات دقیق سیال همگن كه شامل درصد آب، نمك و مولفه هیدروژن سولفوره و به تبع آن تغییر پارامترهای فرآیندی به منظور كنترل كیفیت نفت ارسالی به مبادی صادرات و پالایشگاه های داخلی می باشد، صورت پذیرفته است.

وی در پایان گفت: برای اطمینان از نتایج، نمونه گیری از سیال باید تحت شرایط خاص جریانی و به صورت كاملا همگن انجام گیرد كه در این راستا به منظور تطبیق شرایط این نقاط با استانداردهای معتبر و رساندن سرعت سیال در خطوط لوله افقی و عمودی به سرعت مجاز اصلاحیه های فرآورشی توسط كارشناسان مهندسی فرآورش در سیستم های نمونه گیری انجام گرفته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.