تحقق 100 درصدي توليد نفت در شرکت بهره برداري کارون

تمام برنامه های تولید نفت در شرکت بهره برداری کارون تحقق یافت.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: در طی سال 90 به طور میانگین روزانه یک میلیون و 42 هزار بشکه نفت از میدانهای تحت مدیریت این شرکت استحصال شد که نشان دهنده تحقق 100 درصدی برنامه تولید در این شرکت است.
آقای دهانزاده افزود: این میزان تولید در مقایسه با متوسط تولید روزانه سال 89 ، حدود پنج هزار بشکه افزایش داشت .
وی گفت: در سال90 به طور انباشتی بیش از یک میلیون و 752 هزار بشکه افزایش تولید داشتیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون درباره تولید گاز طبیعی نیز گفت: در این مدت به طور میانگین روزانه 691 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت در این شرکت تولید شد که معادل 100 درصد برنامه تعریف شده برای این شرکت بود.
آقای دهانزاده افزود: پارسال همچنین روزانه 61 هزار بشکه مایعات گازی تولید و به مجتمع پتروشیمی ماهشهر ارسال شد که هفت هزار بشکه بیشتر از برنامه پیش بینی شده است.
وی به عملکرد برنامه حفاری در این شرکت نیز اشاره کرد و گفت : پارسال 21 حلقه چاه جدید حفاری و 19 حلقه چاه نیز تعمیر شد که با احتساب چاه های ترمیمی در مجموع 87 هزار بشکه افزایش تولید داشتند .
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون افزود : یکی از دستاوردهای این شرکت در سال 1390 تعمیر اساسی واحدهای فرآورشی بدون کاهش تولید بود که این تعمیرات با همکاری شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب انجام شد و با برنامه ریزی صحیح و اتخاذ تدابیر لازم از کاهش 16 میلیون بشکه نفت در مدت زمان انجام تعمیرات جلوگیری به عمل آمد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون بزرگترین شرکت تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که 25درصد از کل نفت تولیدی کشور را از میدان های نفتی اهواز، آبتیمور، آزادگان، دارخوین، منصوری و رامین استحصال می کند و نقشی تعیین کننده در اقتصاد کشور بر عهده دارد.
این شرکت مسئولیت سرپرستی و هدایت 7 واحد بهره‌برداری، چهار واحد نمک‌زدایی، 10 ایستگاه تقویت فشار گاز آسماری و بنگستان، سه کارخانه گاز و گاز مایع، یک پالایشگاه شیرین‌سازی گاز، یک واحد تلمبه خانه تقویت فشار نفت، یک واحد تاسیسات سرچاهی حوزه نفتی آزادگان، یک دستگاه فرآورش سیار نفت، یک دستگاه تفکیک گر سرچاهی دارخوین، یک واحد تصفیه خانه آب و سه ایستگاه اصلی برق را عهده‌دار است./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار