بيکاري،معضلي که شايد هيچگاه در آمريکا حل نشود

کارشناسان اقتصادي در آمريکا معتقدنداين احتمال وجود دارد که دولت هيچگاه نتواند معضل بيکاري را در اين کشور حل کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاري رويترز،کارشناسان اقتصادي عقيده دارند افزايش شمار بيکاران در آمريکا، قلب بحران بازار کار را در اين کشور تشکيل مي دهد. همچنين وضعيت نامناسب معيشتي اين افراد حاکي از آن است که نرخ بيکاري در آمريکا ممکن است هيچگاه به ارقام مربوط به پيش از زمان وقوع رکود اقتصادي در اين کشور نرسد. بسياري از کارشناسان اقتصادي نيز عقيده دارند نرخ بيکاري در آمريکا ممکن است در رقمي بسيار بالاتر از آنچه که سياستمداران اين کشور پيش بيني مي کنند تثبيت شود.
يکي از مهمترين چالشهاي "بن برنانکي" رئيس بانک مرکزي آمريکا اين است که آيا بيکاران اين کشور پس از سرعت گرفتن رشد اقتصاد، به طور کلي خواهند توانست براي خود شغل پيدا کنند يا نه.
مقامات بانک مرکزي آمريکا اعلام کردند به منظور افزايش فرصتهاي شغلي در اين کشور، بسته هاي اقتصادي و مشوقي را در آينده نزديک ارائه خواهند کرد. اين در حالي است که کارشناسان اقتصادي عقيده دارند اين موضوع ممکن است محقق نشود، زيرا تزريق بيش از حد پول به اقتصاد آمريکا مي تواند افزايش نرخ تورم را در پي داشته باشد.
بر اساس اين گزارش در حال حاضر حدود 40 درصد از بيکاران در آمريکا بيش از شش ماه است که شغل نداشته اند. اين رقم، بيش از دو برابر نرخ بيکاري طولاني مدت در آمريکا در فاصله رکود سالهاي 2007 تا 2009 است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار