آخرين خبر خوشی كه به اسرائيل داده شد

نامزد شدن "عمرسلیمان" رییس سابق دستگاه اطلاعاتی و معاون سابق دیکتاتور سرنگون شده مصر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تازه ترين خبر خوش برای اسرائیل از زمان آغاز انقلاب 25 ژانویه، بود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، رسانه هاي صهيونيستي اعلام كردند: ورود عمرسلیمان به انتخابات ریاست جمهوری خبر خوشی است که از قاهره رسیده است چرا که از زمان انقلاب 25 ژانویه 2011 هیچ خبر خوشحال کننده ای برای اسرائیل از مصر به اسرائیل نرسیده بود.

روزنامه "جروزالم پست" با انتشار گزارشی تحت عنوان "دگرگونی انتخابات مصر به دست رییس دستگاه اطلاعات مبارک" به سوابق تاریخی عمرسلیمان پرداخت و تأکید کرد: عمرسلیمان بهترین گزینه از نظر اسرائیل پس از مبارک است.

روزنامه "یدیعوت آحارونوت" هم در گزارشی نوشت: سلیمان بهترین گزینه برای منافع ژنرالهای شورای نظامی است، چراکه او ساختار نظام سابق و استمرار اختیارات ارتش را حفظ می کند.

احارونوت خاطرنشان کرد: با پیروزی عمرسلیمان در انتخابات، قدرت در دست ارتش باقی می ماند و ژنرالهای ارتش می توانند قدرت و سلطه خود را گسترش دهند، امری که بیشتر مصری ها را که امیدوار بودند از نظام قدیم رهایی یافته و به دمکراسی برسند، ناامید خواهد کرد.

روزنامه "تایمز آو اسرائیل" نیز تأکید کرد: نامزدی سلیمان به معنای پایان یافتن نگرانی های اسرائیل در خصوص آینده معاهده کمپ دیوید است .. سلیمان نسبت به دیگر نامزدها، کمترین دشمنی را با اسرائیل دارد.

پایگاه اینترنتی صهیونیستی "عرابیل" نیز دراینباره نوشت: نامزد شدن سلیمان چالشی از سوی نظام قدیم در برابر انقلاب مصر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار