مشهد/ نماينده منتخب مردم مشهد تاکید کرد؛

ضرورت توجه به جوانان در برگزاري همايش‌هاي مذهبي

نماينده منتخب مردم مشهد و كلات در مجلس نهم گفت: در همايش‌هاي مذهبي جوانان هم بايد موضوع اطلاع رساني باشند و هم اينكه گردانندگان اصلي مراسم باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از واحد اطلاع رساني همايش امين آفتاب(خواجه اباصلت)، سيدهاشم بني‌هاشمي اظهار كرد: خواجه اباصلت يكي از معاصران امام رضا(ع) و يكي از مهم‌ـرين مبلغان اسلام ناب در زمان خود بوده است.

بني‌هاشمي تصريح كرد: خواجه اباصلت داراي بينشي بسيار عميق در زمينه مسائل مذهبي بوده و براساس مستندات تاريخي در بيشتر سفرهاي علي‌بن موسي‌الرضا همراه ايشان بوده است و لازم است ما به عنوان شيعيان راستين اهل بيت(ع)، بهتر با شخصيت اباصلت آشنا شويم.

نماينده منتخب مردم مشهد با اشاره به بي‌توجهي به محجوريت بارگاه خواجه اباصلت، اشاره كرد: در اين زمينه بايد دو مساله به صورت دقيق مورد واكاوي قرار بگيرد: از سويي عملكرد مسئولان و از سوي ديگر واكنش و ميزان علاقمندي مردم.

وي افزود: بسياري از دولتهاي پيشين مانند صفويان و در حال حاضر نيز جمهوري اسلامي ايران در زمينه احياي ارزشهاي مذهبي و توجه به شخصيت‌هاي معنوي پيشتاز هستند و در كنار اين امر مردم نيز بايد از اين فرصت تاريخي به نحو احسن استفاده كنند.

بني‌هاشمي گفت: همايش‌ها اگر به صورت اصولي و با برنامه‌ريزي دقيق انجام شود، در معرفي بهتر شخصيت‌هاي مذهبي بسيار كارساز خواهد بود و نبايد اين همايش‌‌‌ها مقطعي باشد.

نماينده منتخب مردم مشهد بيان داشت: همانطور كه خواجه اباصلت در عصر طلايي شيعه زندگي كرده، ما نيز هم‌اكنون در يك دوره اوج تاريخي خود هستيم و همايش خواجه اباصلت بايد نگاهي دقيق‌ و عميق به شخصيت خواجه داشته باشد.

وي متذكر شد: نكته‌اي كه در عمده همايش‌ها مغفول است، عدم به‌كارگيري جوانان است، در حاليكه جوانان بايد مخاطبان اصلي واقعيات تاريخي باشند و لازم است برگزاركنندگان همايش خواجه اباصلت، رويكردي جوان‌گرا داشته باشند. /س

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.