هاآرتص :

عكس العمل تل آويو در مقابل شاعر آلماني نپخته و شتابزده بود

روزنامه نگار اسرائيلي در روزنامه هاآرتص نوشت : واکنش خشم آلود تل آويو در برابر شاعر آلماني اقدامي نسنجيده بوده و تل آويو بايد انتقاد پذيري بيشتري داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اشعار" گونتر گراس " شاعر آلماني و برنده جايزه نوبل در انتقاد از اسرائيل بسياري از مقامات تل آويو را خشمگين کرده است. بسياري آنان ، شاعر آلماني را به يهودي ستيزي متهم مي کنند.
 

 

عده اي از سران يهود مدعي شدند : "گونتر گراس " آدم بي تجربه اي است ! او از آنچه اطرافش مي گذرد خبر ندارد از اين رو حرفهايي زده است که براي ما قابل قبول نيست . بسياري بر اين باورند اشعار او ضد يهودي است به همين دليل تل آويو نبايد عجولانه عليه وي جبه مي گرفت .

"گيدون لوي " از روزنامه هاآرتص چاپ اسرائيل گفت : به نظر من آنچه در اينجا مهم مي نمايد اين است که انتقاد از اسرائيل به عنوان يک تابو و ممنوعيت در آلمان در نهايت شروع به از بين رفتن مي کند . اين روزنامه نگار اسرائيلي تاکيد کرد : اسرائيل بايد ياد بگيرد که انتقادپذير باشد و در بحثها و مناظرات شرکت کند بنابراين جلوگيري از سفر "گراس" به اسرائيل جواب درستي براي اين مسئله نيست .

 

يادآور مي شود ، "گراس" در اشعار خود که در يکي از روزنامه هاي پرشمارگان آلمان چاپ شد ، اسرائيل را متهم مي کند که خطري براي صلح جهاني است . اشعار وي با عنوان" آنچه بايد گفته شود" در واقع نشان مي دهد او حرفهايي را زده است که ديگران جرائت گفتن آن را ندارند و البته يک روزنامه نگار اسرائيلي هم از اين بابت با او موافق است./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار