17 دی‌ماه

چهل و چهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی برگزار می‌شود

مراسم چهل و چهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی 17 دی‌ماه با حضور جمعی از نام‌آوران و چهره‌های آشنا ورزش در شهرری برگزار می‌شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، قاسم رسته پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم چهل و چهارمین سالگرد جهان پهلوان تختی خبر داد و گفت: این مراسم از ساعت 10 صبح روز شنبه 17 دی‌ماه بر سر مزار آن پهلوان نامی ایران در آستان شیخ صدوق (ابن بابویه) در شهرری برگزار می‌شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری با تاکید بر فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: در این برنامه سعی شده است که مباحث فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در مراسم سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی طبق سنوات گذشته شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی و همچنین ورزشکاران، پیشکسوتان و همه دوست‌داران پهلوان نامی ایران حضور دارند.
رسته، از آمادگی شهرستان برای برگزاری این مراسم خبر داد و گفت: همه دستگاه‌ها همکاری و تعامل خوبی در این زمینه داشته و مقدمات برگزاری این مراسم نیز فراهم شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری در پایان تصریح کرد: به همین دلیل کمیته‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، اداره ورزش و جوانان، فرمانداری، نیروی انتظامی و فدراسیون کشتی برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم تشکیل شده است.
بعضی شنیده‌ها از حضور وزیر ورزش و جوانان در این مراسم خبر می‌دهد و سال گذشته نیز وزیر اقتصاد و دارایی در این مراسم شرکت کرده بود.
غلامرضا تختی در شهریور 1309 خورشیدی در خانواده‌ای متوسط در محله خانی‌آباد تهران متولد شد. پدرش به سبب اعتقادات مذهبی و ارادت به امام هشتم، نام غلامرضا را برای وی برگزید.
وی 4 ماه پس از بازگشت از آخرین سفر خود (تولیدو، 1966) در آبان 1345 زندگی مشترک خود را با همسرش آغاز کرد که حاصل آن تولد بابک در سال 1346 بود و سرانجام پس از گذشت 4 ماه از تولد فرزندش، خبر درگذشت جهان پهلوان همه را در اندوهی عظیم و بهتی شگفت‌انگیز فرو برد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.