وزير نيرو خبرداد؛

ایران؛ پیگیر ساخت نیروگاه برق آبی در اکوادور

وزير نيرو گفت: در سفر رييس جمهور به آمريكاي لاتين درباره ساخت نيروگاه برق آبي اكوادور مذاكراتي صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، مجید نامجو در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: هنوز دولت تصمیم نگرفته است که این افزایش درخصوص یک یا دو حامل انرژی و یا همه حامل های انرژی باشد و پیشنهاد صنعت برق این است که براساس قانون ، قیمت برق حداکثر 20 درصد افزایش یابد اما در این خصوص باید دولت تصمیم گیری کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات وزارت نیرو برای پرداخت مطالبات پیمانکاران گفت: در این باره با استفاده از ظرفیت های قانونی و کمک دولت تلاش خواهد شد تا پایان سال بخش اعظمی از مطالبات پرداخت شود.

* ایران ؛ پیگیر ساخت نیروگاه برق آبی در اکوادور

وزیر نیرو گفت: در سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین در خصوص ساخت نیروگاه برق آبی در اکوادور مذاکره خواهیم کرد.

نامجو افزود: البته درباره ساخت این نیروگاه طرف چینی هم پیشنهادهایی ارائه کرده است که در سفر رئیس جمهور مشخص خواهد شد که اکوادور این طرح را به ما واگذار می کند یا به چین.

وی در خصوص اقدامات این وزارتخانه در تأمین آب و برق مسکن مهر گفت: به همین منظور دبیرخانه ای تأسیس کرده ایم تا مسکن مهر در کوتاه ترین زمان از آب ، برق و فاضلاب بهره مند شود.

نامجو افزود : دوشنبه گذشته در همين خصوص جلسه اي با وزیر راه و شهرسازی داشتیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره سامانه هوشمند برق گفت: این سامانه از آرزوهای صنعت برق کشور است که براساس آن بدون مراجعه به مشترک می توان از میزان مصرف مطلع شد.

وی گفت: از طریق این سامانه می توان میزان مصرف انرژی را رصد و از سوءاستفاده در زمینه انشعابات غیر مجاز جلوگیری کرد.

نامجو درباره پرداخت قسطی قبوض برق خاطرنشان كرد: این اقدام روالی عادی دارد و همیشه تلاش شده است با مردم در آستانه تحملشان برخورد شود و این موضوع در خرید انشعاب نیز رعایت می شود.
/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار