عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بیان مشترک مفهوم سلامت راهگشای بسیاری از مسائل است

بیان مشترک مفهوم سلامت و تبیین مسائل مربوط به آن راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات است.

رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنرانی اولین کنگره سراسری سلامت دانشگاه ها که صبح امروز مورخ چهاردهم دی سالجاری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تغییر سلامت فرد، جامعه، حکومت و نظام آموزشی، پژوهشی متناسب با اهداف هر جامعه متفاوت است.

وی گفت:‌دانشگاه سالم زمانی قابل داوری است که تعاریف مشخصی در خصوص سلامت ابعاد انسانی، فلسفه، انسان شناسی، هستی شناسی داشته باشیم.

ازغدی در ادامه با تشریح سلامت روان و مفهوم آرامش و آسایش و مقایسه دیدگاه های مکاتب غرب و مکاتب توحیدی گفت: در صورتی که برخی مباحث سلامت روان از دیدگاه سکولاریسم مطرح شود مباحث مادی پررنگ تر شده و در صورت احساس جامي خالي و مورد نیاز فرد، سلامت روان را از دیدگاه های دیگر که به طرد مباحث معنوی می انجامد ختم می کند که این هم جوامع انسانی را به نحو شایسته کمک نخواهد کرد.

ازغدی در ادامه آمار خودکشی ناشی از جوامع با رفاه بیشتر را از مصادیق سکولاریسم مطرح کرد و افزود: تا زمانی که بشر سلامت را در ابعاد جسمانی ببیند و بعد معنوی را در نظر بگیرد تنها به مقوله آسایش پرداخته و به آرامش افراد توجهی نمی شود.

وی بررسی واژه سلامت دانشگاه و اتفاق نظر به مفاهیم سلامت را راهگشای مسائل در حوزه سلامت دانشگاه ها عنوان کرد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.