ادامه تظاهرات در بحرین مناطق مختلف

بحرين ديشب شاهد تظاهرات مردمي بود و تظاهرات کنندگان خواستاردخالت جهاني دربرابر جنايتهاي آل‌خليفه شدند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرات کنندگان بحرینی که در برابر مقر سازمان ملل تجمع کرده بودند از جامعه جهانی خواستند برای مقابله با سرکوبها در بحرین وارد عمل شود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار حمایت بین المللی در برابر اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین شدند.

نیروهای امنیتی بحرین در روستای جد حفص گلوله های ساچمه ای و گاز اشک آور به سوی تظاهرکنندگان شلیک کردند که باعث شد دهها نفر دچار خفگی شوند.

در سنابس هم نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور برای پراکنده کردن مردم تلاش کردند.

شهر ستره هم شاهد بازداشت چند نفر از معترضان و پرتاب نارنجکهای صوتی برای ترساندن آنان بود.

نیروهای امنیتی بحرین برای پراکنده کردن راهپیمایی هایی که در منطقه عکر،القریه، نویدرات و مرکوبه برپا شده بود از گلوله های پلاستیکی و گاز اشک اور استفاده کردند که بر اثر استنشاق گازاشک اور عده ای دچار حالت خفگی شدند.

راهپیمایان خواهان سرنگونی رژیم، آزادسازی بازداشت شدگان و توقف سیاست های سرکوبگرانه بودند. مردم بحرین همچنین به بازسازی مساجدی پرداختند که رژیم ال خلیفه ان ها را تخریب کرده بود.

هشام صباغ یکی از سران جمعیت عمل اسلامی بحرین گفت: ما در نامه ای به سازمان ملل از این سازمان خواستیم نقش عملی و جدی برای متوقف کردن اقدامات سرکوبگرانه و قتل عمد مردم در داخل و خارج زندانها در بحرین اتخاذ کند.

فعال سیاسی بحرینی اظهار داشت: طیف های مختلف مردم بحرین با شرکت در تظاهرات در برابر مقر سازمان ملل از نمایندگان کمیساریای عالی حقوق بشر خواستند که با توجه به گسترده بودن نقض حقوق بشر در این کشور، سازمان ملل باید برای سرنگون کردن دولت بحرین وارد عمل شود.

مردم در مقابل به طرح بازسازی مساجدی که رژیم بحرین آنها را ویران کرد ادامه می دهند. مردم با دیوار کشیدن در محل این مساجد در آنها نماز جماعت برگزار می کنند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار