استاندار قم: موقوفات در قم ساماندهی و احیا شوند

استاندار قم با اشاره به وجود موقوفات متعدد در قم، بر لزوم ساماندهی و احیای این موقوفات تاکید کرد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسین موسی‌پور در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به اهمیت و جایگاه سنت حسنه وقف در اسلام اشاره و تصریح کرد: وقف به عنوان یکی از سنت‌های الهی همواره برطرف کننده بسیاری از نیازهای جامعه بوده است.
وی با تاکید بر لزوم احیای فرهنگ وقف در جامعه گفت: احیای سنت آسمانی وقف و توجه به ترویج فرهنگ معنوی و تبیین احکام مربوط به این صدقه جاریه امری ضروری است که باید نسبت به آن برنامه‌ریزی و اهتمام لازم صورت گیرد.
استاندار قم با اشاره به وجود 2 هزار موقوفه در قم، ساماندهی و احیای این موقوفات را ضروری خواند و افزود: در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و جا دارد با جدیت و تلاش بیشتری پیگیری شود.
موسی‌پور ظرفیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند و در این راستا فعالیت‌های خوبی هم در استان شروع شده و جا دارد توسعه یابد.
در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شوذب شیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گزارشی از اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و عمرانی این اداره کل ارائه کرد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.