کنگره سالیانه اخلاق و حقوق باروری در پژوهشگاه رویان آغاز به کار کرد

کنگره سالیانه اخلاق و حقوق باروری با موضوع چالشها و راهکارهای رحم جایگزین صبح امروز 14 دی ماه در محل پژوهشگاه رویان آغاز به کار کرد و به مدت 3 روز تا جمعه 16 دی ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر حمید گورابی رئيس کنگره در مراسم افتتاحیه ضمن بزرگداشت یاد و خاطره زنده یاد دکتر کاظم آشتیانی به سخنانی از پیام مقام معظم رهبری که در فقدان این دانشمند بزرگ ایراد فرمودند اشاره نمود و گفت: مقام معظم رهبری از وي به عنوان کانون امید، ابتکار و نوآوری یاد کردند و وي را از فرزندان صالح می دانستند که آینده درخشان علمی کشور را نوید می داد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه کار و مدیریت زنده یاد دکتر آشتیانی ابراز امیدواری نمود تا نحوه عملکرد همکاران در پژوهشگاه رویان در شان این مجموعه باشد.

*خانواده ها برای بچه دار شدن زوجین را تحت فشار قرار ندهند

دکتر گورابی با ابراز تاسف از اینکه در جامعه کنونی خانواده ها با فشار به زوجین نابارور، آنان را به استفاده از داروهای مختلف جهت داشتن فرزند وادار مي كنند،گفت: گاه زوجین نابارور برای فرار از این فشار به اعمالی همچون اهدا اسپرم و تخمک و یا استفاده مکرر از داروهایی که سرانجام ندارد روی می آورند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فشارهای وارده از جانب خانواده ها مانع از مشورت عقلانی با پزشک برای اقدامات درمانی مناسب می شود.

ریاست پژوهشگاه رویان با اشاره به گسترش روز افزون تقاضاهایی همچون شبیه سازی از جانب زوجین نابارور گفت: هر چند داشتن فرزند، جزو فطرت انسان است ولی آیا احساس مادری که فرزندش را در رحم خود رشد می دهد جزو فطرت آدمی نیست.

دکتر گورابی از کلیه ارگانهایی که دارای توانایی تاثیرگذاری بر خانواده ها هستند تقاضا نمود: به خانواده ها گوشزد شود تا زوجین بارور یا نابارور را تحت فشار قرار ندهند.

وی در ادامه یادآور شد، زوجین باروری که به دلایل مختلف تمایل دارند فرزند دار شدن را به تعویق بیندازند نباید از جانب خانواده ها تحت فشار قرار گیرند.

*پزشکان باید بتوانند بدون دغدغه خاطر زوجین نابارور را مداوا کنند

ریاست پژوهشگاه رویان با اشاره به دریافت روزانه نامه هایی از جانب دادگاه جهت طلاق زوجین گفت: در پژوهشگاه رویان با افرادی که تمایل به فرزند دار شدن است گفتگو می شود و مشکلات درمانهای ناباروری برای آنان تشریح شده و بسیاری از آنان با قبول مشکلات تمایل به درمان ناباروری دارند.

دکتر گورابی در پایان خاطر نشان کرد: جامعه در جهت رفع معضل ناشی از فشار وارد بر زوجین نابارور تلاش نماید تا پزشکان با خیالی آسوده و بدون دغدغه خاطر به درمان بیماران بپردازند تا زوجین نیز در امور خلاف برای فرزند دار شدن وارد نشوند. /ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار