دبیر اجرایی کنگره بین المللی پروتئودنتیست:

کیفی سازی وجه تمايز كنگره پروتئودنتیست

نقطه توجه در کنگره امسال بحث کیفی سازی خدمات درمانی در حیطه پروتزهای دندانی است.

دکتر تاجرنیا، دبیر اجرایی کنگره بین المللی پروتئودنتیست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت؛ هزینه های دندانپزشکی یکی از گرانترین خدمات درمانی در جهان است و خواسته مردم در برابر این هزینه دریافت خدماتی خوب و با کیفیت است.

وی با بیان اینکه طولانی شدن عمر درمانهای پروتز بحث تازه ای در این حوزه است خاطر نشان کرد: 5 کارگاه مهم عملی در این کنگره برگزار می شود که شامل طراحی های پروتز متحرک و آشنایی با سیستمهای ایمپلنت است و نقش بسزایی در ارتقای خدمات دندانپزشکی می تواند داشته باشد.

وی تصریح کرد:‌بهتر است به جای تلاش جهت قراردادن خدمات دندانپزشکی در پوشش بیمه ای سعی در آموزش و فرهنگ سازی جهت پیشگیری از مشکلات دهان و دندان داشته باشیم.

*سلامت دندان یعنی سلامت کل بدن

دکتر فاضل، دبیر شورای عالی آموزش دندانپزشکی در ادامه اظهار داشت: یکی از شاخصهای سلامت در جهان سلامت دهان است که به عنوان یکی از مشخصه های توسعه یافتگی محسوب می شود اما هنوز کشور ما در کسب این مشخصه شرایط خوبی ندارد.

فاضل افزود:‌ما در این کنگره سعی در ایجاد شرایط مناسب برای آشنایی دندانپزشکان با متدها و روشهای جدید دندانپزشکی جهانی کرده ایم تا بتوانیم شرایط درمانهای دندانپزشکی و پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان را درموقعیت بهتری قرار دهیم.

وی با بیان اینکه رعایت بهداشت مقدم بر درمان است خاطر نشان کرد: همانطور که همه می دانیم درمانهای دندانپزشکی از هزینه های بالایی برخوردار است و شاید رعایت اصول بهداشتی و زدن مداوم و درست مسواک بتواند زمینه بروز بسیاری از مشکلات دندانی را از بین ببرد.

وی تصریح کرد:‌خواسته جامعه دندانپزشکی از رسانه ها،‌مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی، بستر سازی جهت رعایت سلامت دندانهای طبیعی است چرا که هیچ گاه نمی توان با بهترین امکانات دندانپزشکی نیز دندانی مشابه دندان طبیعی ایجاد کرد.

وی افزود: حتی می توان بسیاری از مشکلات قلبی را در ارتباط مستقیم با مشکلات دندانی دانست و چه بسا رعایت سلامت دهان و دندان بستر بسیاری از بیماریهای قلبی را از بین می برد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار