دانشگاه محور فرهنگی و عامل جریان سازی مملکت است

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت:دانشگاه محور فرهنگی و عامل جریان سازی مملکت در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار صنفي، آموزشي باشگاه خبرنگاران؛ محمدیان، رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در کنگره سراسری سلامت دانشگاه ها که صبح امروز مورخ چهاردهم دی سالجاری در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، اذعان داشت: ما همه ساله شاهد کنگره های زیادی بوده و خواهیم بود اما به دلیل مخاطبان خاص و موصوع خاص این کنگره و کاربردی بودن خروجی کنگره بر اهمیت آن تاكيد خواهیم كرد.

محمدیان گفت: با توجه به حجم زیاد پژوهش در دانشگاه ها و مراکز علمی، همچنان در برخی مسائل نیاز به گره گشایی توسط خروجی این کنگره ها یا نشستهای علمی پژوهشی داریم.

وی خواستار خروج اهداف این کنگره و بررسی نظرات مخاطبان با توجه به موضوع سلامت دانشگاه ها شد و افزود: با شناخت خواسته مخاطبان و هدف کاربردی این کنگره می توان شاهد ارتقای نظام سلامت دانشگاه ها بود.

محمدیان سلامت دانشگاه ها را بحثی چند بعدی دانست که بیش از یک کنگره قابل بحث و بررسی است.

*مسئولیت پذیری در سلامت دانشگاه مهمترین مبحث است

مسئولیت پذیری و تبیین این نقش در سلامت دانشگاه و تفهیم آن به دانشجو و دانشگاهیان از اهداف اصلی کنگره سلامت دانشگاه هاست.

حجت الاسلام محمدیان مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در اولین کنگره سراسری سلامت دانشگاه ها در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ،‌مسئولیت شناسی افراد جامعه چه در مقام مسئول و چه در مقام غیر مسئول را برگرفته از آموزه های یک دانشگاه سالم دانست.

وی حفظ حقوق افراد در موقعیتهای مختلف را عامل ارتقای مبحث سلامت دانشگاه ها عنوان کرد.

محمدیان در ادامه از روند رو به رشد دانشجویان آموزش عالی کشور در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد و افزود: موضوع دانشگاه سالم و محورهای مرتبط با آن عامل اصلی فرهنگسازی و برنامه ریزی در خصوص مبحث سلامت دانشگاه هاست و اصلاح ساختار نظام تربیتی که در راستای خدمت به جامعه باشد و باید در اهداف در این کنگره پررنگ است.

وی از ابعاد سلامت را به ابعاد سلامت جسمی، روانی، تربیتی و فرهنگی اطلاق کرد و گفت: مقوله افت تحصیلی دانشجو در دانشگاه که برای رسیدن به دانشگاه زحمات زیادی را بر خود و خانواده و جامعه تحمیل کرده مبحثی است که با جواب گرفتن آن در این کنگره می توان به ارتقای سلامت دانشگاه و مملکت اسلامی دست یافت./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.