سقوط 147 توماني دلار

امروز روزي سياه براي دلار بود روزي كه دلار در آن، دو قله قيمتي را پشت سر گذاشت و از سطح بالاي 1700 تومان به محدوده 1555 تومان سقوط كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ بازار ارز با پشت سرگذاشتن نوسان هاي شديد شاهد كاهش 147 توماني دلار بود، دلاري كه حتي تا نزديكي هاي مرز 1800 تومان پيش رفته بود. براين اساس قيمت دلار كه از اوج فرو افتاده امروز با بهاي 1555 تومان در بازار آزاد ارز معامله شد.

بنابراين گزارش؛ در بازار امروز ارزهاي يورو و درهم نيز با كاهش قيمتي مواجه و با كاهش 10 و 42 توماني به فروش رسيدند. قيمت فروش يورو با اين كاهش بر روي نرخ 2075 تومان قرار گرفت، درهم امارات هم در بازار امروز با بهاي 418 تومان به فروش رسيدند. اما هر پوند انگليس خلاف جريان بازار و ارزهاي رقيبش با رشد 50 توماني مواجه شد و نرخ فروشش بر روي رقم 418 تومان قرار گرفت.

همچنين نوسان نرخ ارز در دامنه هاي قيمتي مختلف به علت هجوم نقدينگي به بازار ارز به خاطر سياست پيش فروش سكه و وجود محدوديت هاي خارجي است كه سبب شده پيشنهاد بازار آتي ارز از جانب برخي از كارشناسان به بانك مركزي داده شود تا از افزايش التهاب و نوسان قيمتي جلوگيري شود.

بازار آتي ارز از يك طرف به ثبات بخشي و تشويق سرمايه گذاران و ايجاد حاشيه امن و از طرف ديگر سبب آسان شدن اجراي سياست هاي بانك مركزي و شفافيت در تصميم گيري ها و از بين رفتن رانت هاي ناخواسته و كاهش فعاليت هاي سفته بازان و رفتارهاي احساسي مي شود./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار