شناورسازي هفتمين شناور مغروقه جنگ تحميلي توسط بندر خرمشهر

معاون عمليات اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر گفت: پس از مدت زمان كوتاهي از شناورسازي ششمين شناور مغروقه، هفتمين فروند شناور مغروقه در رودخانه كارون توسط متخصصان و كارشناسان اين بندر شناورسازي شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ شاهين تركپور ضمن بيان اين مطلب افزود: اين شناور مغروقه كه هفتمين مغروقه شناورسازي شده در سال جهاد اقتصادي است، بزرگترين مغروقه شناورسازي شده در اين سال به شمار مي آيد.

وي به مشخصات اين مغروقه شناورسازي شده اشاره كرد و گفت: اين مغروقه يك فروند بارج خن دار 12 انباره است كه طول آن 42 متر و عرض 12 متر و ارتفاع 4.5 متر است و در عمق 4 متري آبهاي رودخانه كارون شناورسازي شده است.

تركپور تصريح كرد:‌ در اين عمليات نزديك به 10 شركت غواصي و نيروهاي نجات بومي حضور فعال داشتند كه موجبات اشتغال آفريني حداقل 100 نفر را فراهم كردند.

معاون عمليات اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر خاطرنشان كرد: با توجه به اهميت مسائل زيست محيطي و پايبندي سازمان بنادر و دريانوردي به حفظ محيط زيست دريا، اين عمليات را كاملا پاك اعلام مي نماييم.

تركپور از اداره محيط زيست خرمشهر به دليل نظارت كامل و راهنمايي هاي ارزنده آنها تشكر و قدرداني كرد و با اشاره به فعاليت گسترده بخش شناورسازي اداره ايمني و حفاظت دريايي، در خصوص پاكسازي و شناورسازي مغروقه هاي جنگ تحميلي ابراز اميدواري نمود.

وي ابراز اميدواري كرد‌ با تلاش هاي بيشتر شاهد تربيت و تجهيز شركت هاي بومي در جهت به وجود آمدن شناور سازان حرفه اي و بين المللي در اين منطقه باشيم./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار