دانشجويان اعلام كردند:

عدالت تنها چيزي است كه در پرونده فائزه هاشمي قرباني مي شود

انجمن اسلامی دانشجویان ۶ دانشگاه تهران طي بیانیه‌ای بررسی مجدد پرونده فائزه را از قوه قضائيه خواستار شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران ، انجمن اسلامی دانشجویان ۶ دانشگاه تهران طي بیانیه‌ای نسبت به حکم صادره برای فائزه هاشمی رفسنجانی اعتراض کرد.

متن این بیانیه به شرح زير است:

بنام خدا

محافظه کاری قتلگاه انقلاب اسلامی است. امام‌خمینی (ره)

امروز بعد از گذشت بیش از ۲ سال از فتنه آمریکایی – اسرائیلی سال 88 که بوسیله مهره‌های خود فروخته‌ای همچون موسوی، کروبی، خاتمی، فائزه و مهدی هاشمی و افراد مرتبط با آنان انجام و باعث شد بخش عظیمی از انرژی، امکانات، امنیت وسرمایه‌های مردم و نظام صرف خنثی نمودن آن شود، متأسفانه شاهد آن هستیم که با دانه درشت‌های فتنه هیچ برخورد خاصی نمی‌شود؛ برای نمونه فرزند دلبند آقای هاشمی به مدت 2 سال است که از کشور گریخته و هیچ‌گونه پیگیری مؤثری هم در جهت دستگیری و محاکمه کردن آن انجام نمی‌شود.

مثال بعدی فائزه هاشمی است که علی‌رغم انجام اقدامات متعدد علیه نظام جمهوری اسلامی در فتنه 88 که بارزترین و غیر قابل انکارترین آن که حتی فیلم آن نیز موجود است حضور در اغتشاشات حرمت شکنانه عاشورای 88 بود که هیچ‌گونه برخوردی در این رابطه با وی نشد. آیا قوه قضائیه حق داردکه از این جرم به دلیل اینکه فائزه هاشمی دختر رئیس مجمع تشخیص نظام است چشم پوشی کند؟ آیا روند محاکمه فائزه در دادگاه انقلاب به نوعی اجرای عدالت به شکل سلیقه‌ای نیست؟

متأسفانه روز گذشته شاهد آن بودیم که بعد از گذشت مدت زمان بسیار، فائزه هاشمی تنها به دلیل مصاحبه با یک سایت ضد انقلاب که یکی از جرم‌های او بوده به دادگاه احضار و تنها به 6 ماه حبس و ممنوعیت ۵ سال فعالیت سیاسی محکوم شد که برای ما کاملاً روشن است که این حکم نیز بعد از اعتراض وی به دادگاه تجدید نظر کاهش خواهد یافت و در نهایت باز هم تنها چیزی که قربانی می‌شود عدالت است.

آیا اگر یک فرد عادی هم این جرم‌ها را انجام می‌داد این‌گونه با او برخورد می‌شد. این چه مسیری است که قوه قضائیه درمورد خانواده آقای هاشمی در پیش گرفته؟ آقای لاریجانی که هر چند هفته یک بار در خلال نشست‌هایی که اجرا می‌کند و دائم از اجرای مر قانون بدون استثنا درمورد هر فردی صحبت می‌کند برای عدم محاکمه فرزندان هاشمی به دلیل انجام اقدامات اثبات شده ضد نظام که برای نمونه در گزارش کمیسیون اصل نود هم در صحن مجلس خوانده شد، چه پاسخی دارد؟ ایا عدم برخورد با اغتشاشگری فائزه در روز عاشورا دهن کجی و بی‌حرمتی به کل مردم ایران و خواسته ۹ دی آنان نیست؟ آیا این‌گونه برخورد کردن با فتنه‌گران سلیقه‌ای و نمایشی پنداشته نمی‌شود؟ آیا با این‌گونه برخوردها فتنه‌گران در‌س عبرت می‌گیرند؟ آیا اگر با فتنه‌گران سال 78 قاطعانه برخورد می‌شد فتنه مجددی در سال 88 شکل می‌گرفت؟ آیا با این‌گونه مماشات در برخرود با دانه درشت‌ها و آقازاده‌ها باز هم نباید منتظر فتنه دیگری توسط همین افراد بنشینیم؟
آیا مسئولان همچون مردم نمی‌دانند که فتنه توسط همین آقازاده‌ها ایجاد می‌شود؟

آقای آملی لاریجانی آیا مر قانون برای تمام افراد به طور یکسان انجام می‌شود؟ آیا اگر همین افراد و هم ردیف‌های این‌ها از شخص خاصی شکایت می‌کردند برای متهم همچنین حکمی صادر می‌شد؟ برای مثال حکمی که برای کاوه اشتهاردی به دلیل شکایت مهدی هاشمی فراری صادر شد، آن هم به دلیل انتشار بیانیه سراسر حق تشکل‌های دانشجوئی در جهت دادگاهی کردن مهدی هاشمی به حق بود؟ این چه بازی‌ای است که در مورد عدالت در رابطه با آقازاده‌ها به راه افتاده است؟ آیا برگزاری دادگاه آقازاده‌ها به شکلی خاص باعث نمی‌شود که آن‌ها در یک جزیره امن بی‌قانونی، به اعمال موهن و خلاف خود ادامه دهند؟ این‌ها همه سؤالاتی است که قبل از مردم باید در پیشگاه خداوند قهار به آن پاسخ گفت.

در پایان ما دانشجویان به عنوان تنها گروه سیاسی درجامعه که هیچ گونه وابستگی به مقام خاصی نداریم و به جز ترس از خدا از هیچ شخصیت، مقامی نمی‌هراسیم و نگرانی‌ای نسبت به از دست دادن فلان میز و پست نداریم، از تمامی دانشگاهیان انقلابی و دین‌دار و رسانه‌هایی که دارای چنین ویژگی‌هایی هستند درخواست می‌کنیم که تا مشخص شدن تکلیف فرزندان آقای هاشمی به عنوان دانه درشت‌های فتنه درصحنه حضور فعال داشته باشند و از هیچ‌گونه اقدام قانونی‌ای فروگذار نکنند و قوه قضائیه نیز با بررسی مجدد پرونده فائزه در رأی صادره برای وی به نحوی مطلوب و با تشدید مجازات تجدیدنظر کند.

والعاقبه للمتقین
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم کرج/خ2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار