داوران بخش موسیقی جشنواره ایران 1404معرفی شدند

داوران بخش موسیقی اولین جشنواره هنری ایران 1404 برای ارزیابی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره انتخاب شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛سیدعبدالمجید كیانی،شاهین فرهت و رضا مهدوی در بخش موسیقی جشنواره هنری ایران 1404 تعداد 73 اثر موسیقایی از 35 هنرمند این بخش را مورد ارزیابی قرار خواهند داد .

براساس این گزارش؛"مجید كیانی" نوازنده سنتور واز مدرسان برجسته موسیقی ایرانی ست كه اخیر از وی به عنوان چهره برگزیده فرهنگستان هنرتجلیل شده است.این هنرمند در محضر استادانی چون تران وانكه و دكتر داریوش صفوت موسیقی را فرا گرفت .وی همچنین به مدت 4 سال نزد نورعلی خان برومند ردیف میرزا عبدالله و شیوه سنتور نوازی حبیب سماعی را آموخت. وی همچنین عضو شورای مركز موسیقی حوزه هنری است.

این نوازنده سرشناس تحصیلات خود را دردانشگاه سوربن پاریس در رشته اتنوموزیكولوژی به پایان رسانده و در سال های 73 تا 79 مدیریت گروه موسیقی دانشكده هنرهای زیبا را برعهده داشته است . كیانی به مدت 23 سال مدیریت مركز حفظ و پژوهش موسیقی ایران و ریاست گروه موسیقی فرهنگستان هنر را در كارنامه خود ثبت كرده است .

"شاهین فرهت" نیز از جمله آهنگسازان و نوازندگان شناخته شده كشور است.وی مدرك كارشناسی خود را از دانشگاه تهران اخذ كرد و پس از آن تحصیلاتش را در مقطع كارشناسی ارشد آهنگسازی در دانشگاه نیویورك ادامه داد و در دانشگاه استراسبورگ فرانسه فارغ التحصیل شد.پایان نامه فارغ التحصیلی وی در رشته آهنگسازی سمفونی شماره 1 به نام خیام بود كه با درجه ممتاز مورد توجه قرار گرفت . این سمفونی را در ایران اركستر سمفونیك تهران به رهبری فرهاد مشكات اجرا كرد و مورد استقبال قرار گرفت كه از نظر بسیاری از كارشناسان در زمان خود یكی از موفق ترین كنسرت های موسیقی در كشورمان بود .

این مدرس برجسته موسیقی هم اكنون در دانشگاه تهران تدریس مي كند و تاكنون 15 سمفونی را برای علاقه مندان موسیقی تهیه و تولید كرده است.استاد فرهت علاوه براین آثار دیگری مانند سونات.كنسرتو ، راپسودی ایرانی،سوئیت ایرانی برای اركستر زهی و آثاری بر روی اشعار شاعران كلاسیك ایران مانند حافظ ، مولوی ، سعدی ، فردوسی و خیام حاصل چند سال كار و تلاش وی در عرصه موسیقی است .وی همچنین عضو چندین شورای موسیقی كشور از گذشته تا كنون بوده است كه از جمله آن می توان به عضویت در شورای مركز موسیقی حوزه هنری اشاره كرد .

"رضا مهدوی" نیز كه هم اكنون به عنوان مدیر مركز موسیقی حوزه هنری و دبیر بخش موسیقی جشنواره هنری ایران1404 است از هنرمندانی ست كه نوازندگی سنتور را نزد هنرمندان بزرگی چون زنده یاد پرویز مشكاتیان،وارطان ساهاكیان و دیگر هنرمندان برجسته ایرانی فرا گرفت.این هنرمند اواخر دهه 60 و ابتدای دهه 70 سرپرست گروه موسیقی خاك وگروه آذر كیمیا به خوانندگی عبدالحسین مختاباد و حمید رضا نوربخش را به عهده داشت .

مهدوی سال 71 مقام برتر تك نوازی سنتور ،در بخش مسابقه هشتمین جشنواره موسیقی فجر را به دست آورد .وی موسس مدرس و مدیر گروه آموزشی موسیقی و هیات مدیره دانشگاه سوره از سال 73 تا 82 بوده و كنسرت های متعددی در داخل و خارج از كشور حضور داشته است . وی همچنین عضور چند شورا و داوری چندین جشنواره را تا كنون بر عهده داشته است./ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار