رئیس کل دادگستری خراسان رضوی :

شرایط برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در استان فراهم است

رئيس دادگستري خراسان رضوي گفت: تمامي اقدامات و شرايط لازم براي برگزاري انتخاباتي سالم در استان خراسان رضوي فراهم است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دادگستري استان خراسان رضوي ،‌ حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن شريعتي رئيس کل دادگستري خراسان رضوي ، در جمع شوراي معاونين دادگستري استان اظهار داشت: تمامي اقدامات و شرايط لازم براي برگزاري انتخاباتي سالم ، رقابتي ، پرشور و در کمال امنيت در کشور به ويژه در استان خراسان رضوي فراهم است .

رئيس کل دادگستري خراسان رضوي با بيان اين مطلب افزود:‌خراسان رضوي پس از تهران و اصفهان داراي بيشترين آمار ثبت نام کننده براي کانديداتوري مجلس شوراي اسلامي است.

حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن شريعتي وجود هماهنگي بسيار خوب بين استانداري ،‌دادگستري ، هيأتهاي اجرايي و هيأتهاي نظارت را يکي از مهمترين ويژگيهاي حاکم بر فضاي انتخاباتي استان دانست و گفت:‌جلسات هماهنگي به صورت مستمر با حضور نهادهاي مختلف اجرايي ، نظارتي و مؤثر در برگزاري انتخابات در حال برگزاري است.

وي از اتخاذ تدابير لازم براي برخورد با جرايم و تخلفات انتخاباتي در استان خبر داد و افزود: کارگروه پيشگيري از تخلفات و جرايم انتخاباتي با حضور نمايندگان دستگاههاي مختلف تاکنون 13 جلسه برگزار شده و اثرات مطلوب اين هماهنگي ها قابل مشاهده است.

رئيس دادگستري خراسان رضوي با اشاره به تلاشهاي مذبوحانه استبکار جهاني براي ايجاد اخلال در روند برگزاري انتخابات بيان داشت: اين اقدامات نشان دهنده ضعف ، شکست و ناتواني آنهاست و متأسفانه برخي افراد فريب خورده نيز به دنبال همين سياستهاي فريب کارانه هستند.

وي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي را يکي از مقاطع حساس در طول عمر با برکت انقلاب اسلامي دانست وگفت: اميد است در اين انتخابات نيز شاهد حضور حداکثري مردم در صحنه باشيم.

رئيس دادگستري خراسان رضوي عدم حضور هر جناح و جرياني سياسي در انتخابات را نشان دهنده مرگ سياسي آنها دانست و اظهار داشت:‌عدم حضور يک فرد يا جناح در رأي و اراده مردم در انتخابات هيچ گونه تأثيري نخواهد داشت و مردم راه خود را انتخاب خواهند کرد.

وي افزود:بنابراين مسئولان و جريانات سياسي بايد بدانند که آنان به مردم محتاجند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن شريعتي درادامه با اشاره به اقدامات دادگستري استان در تمهيدات انتخابات اظهار داشت:‌دادگستري خراسان رضوي از مدتها پيش اقدامات گسترده اي در جهت پيشگيري از تخلفات و جرايم انتخاباتي آغاز کرده و اميدواريم در تعامل و هماهنگي با دستگاههاي اجرايي و نظارتي قاطعانه با جرايم و تخلفات در اين زمينه برخورد شود.

رئيس دادگستري خراسان رضوي خاطر نشان كرد :‌دستگاه قضايي استان براساس وظايف ذاتي و قانوني خود با هرگونه استفاده غير قانوني از اموال و امکانات دولتي در انتخابات برخورد قاطع وجدي خواهد داشت./ص3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار