فاطمه رهبر با استقبال از انحلال خانه سينما:

خانه سينما به كانون فعاليتهاي ضد نظام تبديل شده بود

عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: خانه سينما به كانوني براي فعاليتهاي خلاف سياسيتهاي نظام تبديل شده بود و اقدام وزارت ارشاد در انحلال اين نهاد، اقدامي بسيار شايسته است.

فاطمه رهبر نماينده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با استقبال از اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در انحلال خانه سينما، گفت: متأسفانه خانه سينما طي سالهاي اخير، از چارچوب وظايف قانوني خود خارج شده و به محلي براي انجام فعاليتهاي غير‌صنفي تبديل شده بود.

وي با بيان اينكه اخيراً اقدامات سياسي غيرقانوني بر خانه سينما حاكميت داشته تا جريانات هنري، خاطر نشان كرد: اعضاي اين مركز، طي يكي دو سال گذشته به حذف برخي از موارد آيين‌نامه‌ كه موظف به اجراي آن بودند، اقدام كرده و به‌جاي فعاليت‌هاي هنري به اقدامات سياسي خلاف موازين نظام مبادرت كرده‌اند.

وي با اشاره به صحبتهاي روز گذشته وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص غير‌قانوني بودن فعاليتهاي خانه سينما، افزود: ما انتظار داشتيم تا  اين برخورد، پيش از اينها با خانه سينما صورت گيرد چرا كه در دو، سه سال گذشته فعاليتهاي خانه سينما فعاليتهايي مغاير قانوني به شمار مي‌رفت كه بارها موضوع و محور بحث كميسيون فرهنگي مجلس بود.


عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، انحلال خانه سينما از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را اقدام بسيار شايسته‌اي ارزيابي كرده و بيان داشت: خانه سينما به كانون فعاليتهايي كه بر خلاف سياستهاي نظام است تبديل شده بود و ما اميدواريم كه با اصلاح ساختار و عواملي كه در اين نهاد فعاليت مي‌كنند، خانه سينما به فعاليتهاي قانوني ، هنري و مطابق شأن خود ادامه دهد./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار