ادعای اوباما: سربازان ما با افتخار عراق را ترک کردند

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در مراسم ویژه خوش آمد گویی به سربازان بازگشته از جنگ عراق مدعی شد که سربازان آمریکایی با افتخار آمریکا را ترک کردند و اکنون سرنوشت عراق به دست مردم این کشور سپرده شده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، او که در جمع سربازان در کارولینای شمالی سخن می گفت پایان جنگ عراق را نقطه عطفی در تاریخ آمریکا ارزیابی کرد.

اوباما که در این مراسم به همراه همسرش میشل حضور یافته بود، از خدماتی که دولت او برای سربازان از جنگ بازگشته و کهنه سربازان در نظر گرفته خبر داد. خدماتی نظیر معافیت های مالیاتی، تسهیلات خرید خانه و دیگر خدمات عمومی که در آیین نامه های آنها به کهنه سربازان و خانواده های آنها امتیازات ویژه ای اختصاص داده شده است.

این در حالیست که اخیرا در گزارشی از معضل بیکاری کهنه سربازان آمریکایی سخن گفته شده بود.

اوباما گفت آمریکا یک عراق مستقل، ثابت و متکی به خود پشت سر باقی می گذارد. اوباما این موضوع را دستاوردی خارق العاده توصیف کرد و گفت اکنون آینده عراق در دست مردم عراق است.

اوباما گفت سربازان آمریکایی در برابر نبرد سخت و حمله های انتحاری استوار ایستادند.

رییس جمهوری آمریکا از حدود ۴۵۰۰ سرباز آمریکایی که در نزدیک به ۹ سال جنگ کشته شدند، از جمله بیش از ۲۰۰ تن در پایگاه فورت براگ، قدردانی کرد.

نیروهای آمریکا تا ۱۰ دی ماه امسال عراق را ترک می کنند. جنگ عراق که در ماه مارس سال ۲۰۰۳ آغاز شد، جان ده ها هزار عراقی را نیز گرفت.

در عراق، روز چهارشنبه، صدها نفر در شهر فلوجه به خیابان ها ریختند و خروج سربازان آمریکایی را جشن گرفتند. آنان با دادن شعار و حمل پارچه نوشته، پرچم ها آمریکا و اسراییل را آتش زدند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار