17 دي؛

نشست ملي صادرات کالاها و خدمات دانش بنيان برگزار مي شود

نشست ملی صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان در جهت توسعه صادرات نرم افزاري و خدمات فني مهندسي، شنبه 17دی در سالن همایش های سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ حسين سالار آملي معاون بین الملل و انتقال فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ضمن بيان این مطلب افزود: برنامه پنج ساله توسعه، دولت را به برنامه ریزی برای صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان موظف کرده است.

وي گفت: در این نشست ملی، نمایندگان 500 شرکت دانش بنیان در قالب سه نشست تخصصی؛ درباره یافتن راه حل های مناسب برای توسعه صادرات نرم افزار، مواد بیولوژیک، سلامت، ‌خدمات فنی و مهندسی بحث و گفتگو می کنند.

سالار آملي اضافه کرد: همزمان با این نشست ملی؛ نمایشگاهی از صد فناوری بومی که به مرحله صادرات رسیده است، برگزار می شود.

معاون بین الملل و انتقال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به برخی برنامه های جدید در این عرصه اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها نیز درخصوص تجاری سازی، صادرات کالاها و خدمات شرکت های دانش بنیان فعال شده اند.

سالار آملی، افزایش تسهیلات گمرکی برای رونق صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان را خواستار شد و افزود: در حال حاضر یک درصد کل صادرات کشور رقمی معادل 400 میلیون دلار صادرات کالا و خدمات دانش بنیان را تشکیل می دهد که انتظار داریم در پایان برنامه پنجم توسعه این میزان به 8 درصد و در سند چشم انداز 1404 به 20 درصد صادرات کل کشور افزایش یابد.

وی گفت: هدف گیری ما صادرات به 20 کشور مسلمان و منطقه خواهد بود./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار