حجم آب ورودي به زاينده رود 40 درصد افزايش يافت

حجم آب ورودي به مخزن سد زاينده رود از ابتداي سال آبي جاري تاكنون 40 درصد در مقايسه با زمان مشابه سال آبي گذاشته افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ حجم آب ورودي به مخزن سد زاينده رود از ابتداي سال آبي جاري تاكنون نيز در حالي به 126 ميليون و 100 هزارمترمكعب رسيده كه در زمان مشابه سال گذشته اين مقدار 90 ميليون و 400 هزارمترمكعب بوده است.

براساس اين گزارش؛ حجم كنوني آب موجود در مخزن سد زاينده رود اصفهان در مقايسه با زمان مشابه پارسال بدون تغيير باقي مانده است و حجم آب موجود در مخزن سد زاينده رود در استان اصفهان هم اكنون به 229 ميليون مترمكعب رسيده كه در مقايسه با زمان مشابه پارسال كه 230 ميليون مترمكعب بوده تغيير محسوسي نداشته است.

شايان ذكر است؛ در زمان حاضر 16 درصد از مخزن سد زاينده رود در استان اصفهان از آب پرشده و 84 درصد از ظرفيت اين سد خالي است و آب موجود در مخزن سد گلپايگان ديگر سد مهم استان اصفهان در مقايسه با زمان مشابه پارسال شش ميليون مترمكعب افزايش يافته است.

لازم به ذكر است؛ حجم آب ورودي به مخزن سد خميران نيز تا پايان هفته گذشته در حالي به يك ميليون و 500 هزار مترمكعب رسيد كه در زمان مشابه پارسال اين مقدار 600 هزارمترمكعب است.

براين اساس حجم آب ورودي به سد خميران 139 درصد افزايش يافته است و زاينده رود، گلپايگان، حنا و خميران سدهاي تامين كننده آب مورد نياز در استان اصفهان هستند./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار