پروژه بیو گاز با اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛حبیب‌الله شریفی اظهار داشت: پایداری حیات در گرو خاک سالم، بیایید تخریب سرزمین را مهار کنیم شعار جهانی استه امسال برای مقابله با بیابان زدایی است .

وی بیابان‌زایی را یکی از سه چالش عمده قرن 21 عنوان کرد و افزود:‌ هر ساله مراسمی برای گرامیداشت 17 ژوئن که روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی است، برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ جنوبی به پروژه‌های افتتاحی این مجموعه همزمان با روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه‌ها طرح بیوگاز است که در محدوده طرح ترسیب کربن به بهره‌برداری می‌رسد.

شریفی همچنین از افتتاح طرح تلمبه بادی در استان خبر داد و افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر چهار میلیون و 500 هزار تومان آماده افتتاح قرار گرفته است که کمک زیادی به کشاورزان و دامداران برای استفاده از آب چاه‌های دامداری و کشاورزی می‌کند.

وی ادامه داد: مراسم افتتاح این پروژه‌ها در روستای "گزدز" سربیشه که در منطقه اجرای طرح ترسیب کربن قرار دارد، با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ جنوبی از افتتاح حمام خورشیدی در روستای مذکور خبر داد و گفت: هر سه پروژه افتتاح شده در این هفته با استفاده از انرژی‌های پاک است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.