کودتاي رسانه اي؛ مرحله جديد جنگ آمريکا و اسرائيل عليه سوريه

پايگاه خبري اوپدنيوز، در گزارشي به قلم سامان محمدي با اشاره به افزايش درگيري هاي داخلي در سوريه، نوشت؛ آمريکا و اسرائيل با کمک هم پيمانان منطقه اي خود سعي مي کنند با تشديد اختلافات داخلي سوريه، منافع و اهداف خود را تامين کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اوپدنيوز؛  محمدي افزود: در حاليکه آمريکا، ناتو، اسرائيل و عربستان سعودي بطور مشترک با اعزام تروريست هاي چند مليتي و سلاحهاي پيشرفته جنگي به خاک سوريه سعي مي کنند درگيري هاي داخلي در اين کشور را تشديد کنند، گزارشات جديد از تصميم اوباما براي پرواز جنگنده هاي نظامي آمريکا در آسمان دمشق خبر داده اند.

همچنين؛ برخي اخبار حاکي از مسلح کردن شورشيان سوري به سلاحهاي شيميايي براي استفاده عليه نيروهاي دولتي و مردم مي باشند.

مقامات آمريکايي اخيرا از عدم دخالت نظامي واشنگتن در مسائل سوريه سخن گفته اند، در حاليکه سازمان هاي جاسوسي آمريکا، اسرائيل و انگليس بيشترين فعاليت را براي تقويت شورشيان و تشديد درگيري ها انجام داده اند.

رسانه هاي غربي نيز ماموريتي شبيه به نيروهاي جاسوسي خود دارند. تقويت روحي معترضان، حمله به آرمان هاي حکومت، انتشار اتهامات واهي عليه دولت و کشته سازي از جمله سياست هاي ضد سوري اين رسانه هاست که در مورد ديگر مخالفان خود مانند ايران و لبنان نيز استفاده شده و اکنون عليه سوريه به اوج خود رسيده است.

برخي از شورشيان با ماموريت از سوي نمايندگان غرب با طراحي قتل شهروندان و وانمود ساختن کشتار توسط نيروهاي دولتي، بخشي از اين کودتاي رسانه اي را در داخل خاک سوريه، ايفا مي کنند.

هجمه گسترده رسانه اي غرب عليه حکومت بشار اسد طي هفته هاي اخير، بيش از پيش تشديد شده و در جديدترين نمونه آن، مي توان به اطلاع رساني در مورد فاجعه حله اشاره کرد.

بسياري از شبکه هاي تلويزيوني و مطبوعات آمريکايي، عامل اين حادثه وحشتناک را نيروهاي دولتي معرفي کرده اند، در حاليکه به اذعان شاهدان عيني در حله، شورشيان معترض با حمله به اين منطقه، بيش از 108 زن و کودک سوري را قتل عام کردند.

طي يکسال گذشته، تعداد فراواني از تروريست هاي مسلح بين المللي از مرزهاي سوريه وارد خاک اين کشور شده و با تحريک ماموران جاسوسي و اطلاعاتي آمريکا و اسرائيل، هدايت و کنترل معترضان را بدست گرفته اند.

اين در حاليست که واشنگتن و هم پيمانان اروپايي آن، اين اقدامات را اختلافات داخلي در سوريه مطرح مي کنند.

هدف واشنگتن، ايجاد توافق بين المللي براي لشکر کشي عظيم نظامي به سوريه به منظور براندازي حکومت بشار اسد به بهانه هايي مانند کمک هاي بشردوستانه و حمايت از حقوق بشر مي باشد.

اين هدف نيز تاکنون تحقق نيافته است؛ چرا که راه حل نظامي براساس دروغها و تبليغات رسانه اي آمريکا و اسرائيل ارائه شده و منابع خبري مستقل و نيز شاهدان، مدارکي مستند و مستدل برخلاف آنچه غرب اظهار مي کند را به اذهان عمومي ارائه کرده اند.

استفان لندمن، خبرنگار و نويسنده آمريکايي در مقاله اي با عنوان "سوريه، قرباني دشمني امپرياليست ها" مي نويسد؛ اينکه واشنگتن خواهان شروع جنگ ديگري در خاورميانه است، کاملا بديهي است. اما اين جنگ تازه بايد مانند موارد قبلي بهانه اي براي اذهان عمومي داشته باشد.
ورود ابتدايي نظاميان ناتو و نيز جنگ تبليغاتي و رسانه اي عليه حکومت کشور، از جمله مقدمات تجاوز جديد آمريکا بشمار مي آيد.

فعاليت سيا، موساد و ام آي 6 انگليس از ماهها پيش از تجاوز براي آماده سازي شرايط داخلي نيز از جمله مواردي است که در تمامي حملات آمريکا از سالهاي گذشته وجود داشته و اکنون در سوريه در حال اجرا مي باشد.

اعزام هزاران تروريست مسلح و آموزش ديده از مرزهاي مختلف به داخل خاک سوريه و اجراي طرح هاي توطئه آميزي چون فاجعه حله براي بدبين ساختن مردم به حکومت نيز در روند پروژه حمله، انجام گرفته است.

سوريه هدف موقتي آمريکا نبوده است. تغيير حکومت در بسياري از کشورهاي خاورميانه طرح درازمدت ايالات متحده و تمامي روساي جمهور آن بوده است.
اتحاد ملي و استقلال سوريه، تهديدي بزرگ براي امپراطوري کشتار آمريکا و اسرائيل محسوب مي شود.

شبکه هاي منسجم جنايات جنگي در واشنگتن، تل آويو و لندن، با استفاده از احزاب سازي، سعي مي کنند تاثير اقدام نظامي خود را به حداکثر برسانند.

اين انجمن ها با هدف گيري خطوط مذهبي و قومي، اختلاف افکني را تشديد و حکومت را در معرض اتهام قرار مي دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار