تبریز/

برای عمل به شعارهای مقام معظم رهبری باید لباس جهادی پوشید

نماینده مردم ملکان با اشاره به نامگذاری امسال و سال های گذشته از طرف مقام معظم رهبری گفت:عمل به منویات رهبری فقط با حرف و گفتن کافی نیست بلکه برای تحقق آن باید لباس جهادی پوشید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، افخمی  در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ملکان اشتغال را مهمترین مشکل این منطقه دانست و افزود: با اینکه ملکان قطب کشاورزی کشور بوده و سالیانه 70 درصد انگور استان در این شهرستان تولید می شود ولی بنده معتقدم با کشاورزی نمی توان مشکل اشتغال و بیکاری جوانان منطقه را حل کرد. 

 وی مسئولیت کمیته برنامه ریزی ملکان را در رفع اشتغال حساس خواند و تصریح کرد: اعضای کمیته برنامه ریزی ملکان باید کاری کنند که خروجی این کمیته منتهی به ایجاد اشتغال برای جوانان این شهرستان باشد.

وی در ادامه احداث کارخانه ذوب آهن و استادیوم ورزشی 5 هزار نفری در ملکان را از مهمترین مصوبات سفرهای رئیس جمهور به استان دانست و خواستار تسریع در تکمیل کارخانه ذوب آهن و آغاز عملیات اجرایی مجتمع ورزشی 5 هزار نفری این شهرستان  شد.

افخمی در ادامه مسئولین دستگاههای اجرایی را به کار و تلاش بیشتر دعوت کرد و اظهار داشت: در برخی از ادرات و نهادهای منطقه  کاری نشده و از برنامه ذاتی خود خیلی عقب مانده اند.

 وی همچنین از کم کاری بنیاد مسکن استان و  شهرستان ملکان در اجرای طرح های هادی در روستاهای این منطقه انتقاد کرد و با اشاره به ارتقا 5 روستای ملکان به شهر گفت:  با اینکه در دورافتاده ترین روستاهای استان طرح های هادی اجرا شده ولی  نزدیکترین  روستاهای مرکز شهرستان ملکان  که به شهر نيز  ارتقا یافته اند متاسفانه بافت روستایی دارند.

وی همچنين مسئولین ملکان را به رعایت عدالت در تقسیم اعتبارات منطقه دعوت کرد و گفت: طوری نباشد که مردم احساس کنند در توزیع اعتبارات بین بخش مرکزی ملکان  و بخش های لیلان و آقمنار عدالت رعایت نمی شود.

افخمی ادامه داد: در انجام وظایف باید یک سری شاخص ها در نظر گرفته شوند و کارها خداي ناكرده خودسرانه و یا سلیقه ای نباشد. وی شهرستان ملکان را در اجرای زیرساخت ها عقب ولی در سطح استعداد هوشی مردم و جوانان پیشتاز در استان ذکر کرد و گفت متاسفانه در خصوص ایجاد امکانات لازم جهت ارتقا سطح علمی این منطقه در مقایسه با شهرهای دیگر استان کم کاری شده و بسیاری از جوانان نخبه منطقه در شهرهای همجوار در حال ادامه تحصیل هستند.

وی افزود: باید مسئولین منطقه نیز لباس جهادی بپوشند و جهت توسعه و عمران بیشتر منطقه همت کنند. نماینده مردم ملکان درپايان سخنان خود  شهدا را شمع محفل بشریت دانست و خواستار تعیین محلی مناسب و در خور شان جهت احداث یادمان شهدای گمنام منطقه ملکان شد.  /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.