مشهد/

خراسان رضوی ممتاز در حوزه تولید انرژی/ برق گرفتگی صنعت در خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی در حالی استان را ممتاز در تولید انرژی معرفی کرد که در دیگر صحبت های خود از محدودیت استفاده از برق در صنعت استان انتقاد کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد علی سلیمانی در بازدید خبرنگاران استان از شهرک صنعتی کاویان فریمان با بیان این مطلب گفت: در استان، در هر ساعت یک هزار مگاوات تولید برق داریم و این روند استان را در کشور و کشور را در سطح منطقه ممتاز کرده است.
وی با بیان این که در شهرک های صنعتی استان در حوزه های زیر ساختی صنعت با مشکلات بزرگی دست به گریبان هستیم، اظهار کرد: شهرک های صنعتی عمده ترین مصرف کنندگان برق محسوب می شوند، اما صنعت کاران مستقر در شهرک های صنعتی استان با مشکل توزیع برق به علت کمبود پست مواجه هستند.
سلیمانی با اشاره به این که در حال حاضر 30 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد پست های جدید برق در استان نیازمندیم، تصریح کرد: در حوزه زیر ساخت ها آب مورد نیاز صنعت یکی دیگر از گرفتاری های استان است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی افزود: سهم صنعت در مصرف آب تنها دو درصد است، و با توجه به مصوبه هیئت دولت در دور سوم سفرهای استانی رییس جمهور این میزان باید دو درصد دیگر افزایش می یافت، که تا کنون محقق نشده است.
وی تولید را راه نجات کشور دانست و اضافه کرد: سهم خراسان رضوی 9 درصد از 20 درصد تولید ناخالص کشور است که 25 درصد آن سهم صنعت استان است.
سلیمانی با اشاره به افزایش 35 درصدی صادرات استان در سال 90 به نسبت سال 89 گفت: کشورهای آسیای میانه، افغانستان و تاجیکستان از عمده کشورهای هدف صادرات استان محسوب می شوند.
وی در خصوص تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان کرد: در هر سال 500 واحد تولیدی جدید به جمع واحد های استان اضافه می شود که در سال جاری این آمار با 20 درصد افزایش پیش بینی شده است.
سلیمانی مهمترین برنامه شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی را آغاز به ساخت شهرک صنعتی شماره پنج در سال جاری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 55هزار نفر در شهرک های صنعتی استان به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و هرچه شرکت ها در جذب نیروی کار کوشاتر باشند از تسهیلات و حمایت های بیشتری برخوردار می شوند.
وی از وجود 1850 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از هزار واحد از این تعداد فعال هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.