درگيري هاي قبيله اي در ليبي بيش از 600 قرباني گرفت

يک مقام دولتي در ليبي اعلام کرد طي هفته گذشته، در درگيري هاي قبيله اي در جنوب غرب طرابلس 105 نفر کشته و 500 نفر ديگر زخمي شده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ ناصر المناع سخنگوي دولت ليبي در يک گفتگوي خبري گفت : « آمار کشته هاي درگيري ها در مناطق شقيقه و زنتان به 105 نفر رسيد و اين درگيري ها 500 زخمي هم داشته است؛ براي ارتش در ابتدا دشوار بود که بطور مستقيم وارد عمل شود زيرا اين نگراني وجود داشت که غيرنظاميان بيشتري کشته شوند ولي در دو روز اخير اوضاع در اين مناطق آرام شده است؛ به وزارت بهداشت دستور داده شده است 42 دستگاه آمبولانس و دهها پزشک براي تخليه زخمي ها به منطقه اعزام کند».

براساس اين گزارش ، خشونت ها و درگيري ها از 11 ژوئن در اطراف مناطق شقيقه و مزده ميان اعضاي قبايل مشاشيه با گروه هاي مسلحي از يکي از قبايل شهر زنتان در 170 کيلومتري طرابلس آغاز شد.

تعداد زيادي از منابع به خبرگزاري فرانسه توضيح دادند که درگيري ها پس از مرگ يکي از ساکنان زنتان در يک ايست بازرسي در مشاشيه آغاز شد. اعضاي اين قبيله گردان زنتان را به غارت روستاي شقيقه با تانک ها و راکت متهم کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار