تبریز/

ساختار نیروهای انسانی تاثیرگذار در کیفیت ترویج

رییس اداره آموزش بهره برداران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ساختار و ترکیب نامناسب نیروی انسانی را باید از عوامل مهم در کیفیت آموزش و ترویج قلمداد نمود.

رضایی الماس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: پیوند ضعیف و نامناسب و حاصل شدن ارتباطی ناهمگون بین تحقیق، ترویج و اجرا با بهره برداران از نُقصان های قابل بیان در ترویج کشاورزی است.

وی تصریح کرد: پایین بودن سطح دانش فنّی بهره بردارن وسطح فناوری در بخش کشاورزی از دیدگاه کارشناسان ترویجی مشکلی بااهمیت قلمداد می شود.

رضایی الماس ادامه داد: کارشناسان درآمد پایین کارکنان شاغل در بخش کشاورزی به ویژه واحدهای آموزشی و ترویجی از چالش های قابل توجّه در ترویج کشاورزی می دانند.

 رییس اداره آموزش بهره برداران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: پایین بودن سواد بهره برداران بخش کشاورزی و در نتیجه فراهم نبودن شرایط لازم در بهره برداران برای استفاده از فناوری های پیشرفته از قبیل اینترنت و ماشین آلات مُدرن از عوامل اصلی و چالش های مهم در عرصه ترویج و آموزش است.

وی تاکید کرد: خارج شدن نیروی انسانی متخصص از بدنه ترویج و عدم جایگزینی نیروهای انسانی مناسب را نباید به عنوان یکی دیگر از چالش های مهم ترویج از یاد بُرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.