مصرف قند بيش از حد در محيط كار ممنوع

مصرف مداوم كربوهيدرات ها وغلات مانند انواع كيك، كلوچه، بيسكوييت با توجه به كالري بالايي كه دارند مي تواند سبب اضافه وزن و چاقي به ويژه در افرادي كه فعاليت بدني كمي در محل كار دارند، مي شود.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي با تأكيد بر اين كه تغذيه در محيط هاي كار بايد متناسب با ميزان تحرك بوده و از تعادل و تنوع برخوردار باشد گفت: كاركنان براي حفظ سلامت خود به تغذيه مناسب نياز دارند و اضافه وزن و چاقي از عواقب پشت ميز نشيني و كم تحركي در محيط هاي كار است.
 
دكتر زهرا عبداللهي افزود: مصرف قند ها و كربوهيدرات هاي ساده مثل قند و شكر، ‌نان هاي سفيد و برنج سفيد در محيط كار اگر چه در كوتاه مدت به بالا رفتن قند خون كمك مي كند، ‌ولي با تحريك ترشح انسولين،‌ ورود گلوكز به سلول را تسريع كرده و در نهايت كاهش قند خون و عوارض ناشي از آن مانند خستگي، خواب آلودگي و كاهش بازده كاري را به دنبال دارد.
 
وي با بيان اين كه نحوه تغذيه در محيط كار مي تواند به ايجاد استرس نيز كمك كند،‌ گفت: استرس همراه با تغذيه نامناسب و بي تحركي زمينه را براي ابتلا به بيماري هاي مزمن فراهم مي كند.
 
اين متخصص تغذيه، بيان كرد: با تغييرات جزئي از جمله كاهش مصرف قند و كافئين مصرفي در محيط كار و رعايت اصول تنوع در برنامه غذايي روزانه مي توان به حفظ تعادل قند خون و افزايش دريافت مواد مغذي كمك كرد كه نتيجه آن علاوه بر حفظ سلامت و كاهش عوامل خطر بيماري هاي مزمن، افزايش كارايي و بازده كاري كاركنان در محيط هاي كار است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار