اردبیل/

ظرفیت باغبانی در کوثر بسترساز اشتغال مولد است

فرماندار شهرستان کوثر گفت: ظرفیت موجود در باغبانی و باغداری در کوثر یک بستر خوب برای اشتغالزایی است که می‌تواند به حرکت مؤثر در این زمینه کمک کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل سعدالله رئیس‌ساداتی امروز در جلسه کمیته توسعه بخش کشاورزی در گیوی افزود: اگر به شکل شایسته از ظرفیت و توانمندی بخش زراعت و باغ کوثر بهره گرفته شود به جرأت می‌توان گفت که 100 درصد معضل بیکاری را می‌توان در کمتر از یک سال برطرف کرد.

وی وجود آب‌های سطحی فراوان، اراضی مستعد کشاورزی، اجرای شبکه‌های پایاب و همچنین توسعه اراضی دیم را از جمله این ظرفیت‌ها برشمرد و گفت: در حال حاضر سطح اراضی کشاورزی کوثر حدود 50 هزار هکتار است که به همین میزان اراضی مستعد نیز قابل بهره‌برداری و کشت و زرع است.

رئیس‌ساداتی همچنین افزود: از 50 هزار هکتار اراضی مستعد شهرستان کوثر حدود دو هزار و 300 هکتار آن را باغات و مابقی را اراضی زراعی و آیش تشکیل می‌دهد که می‌توان در این زمینه اقدامات بهره‌برداری بهینه را انجام داد.

فرماندار کوثر با اشاره به توجه دولت به بخش کشاورزی در قالب کارگروه توسعه این بخش گفت: اختصاص 185 میلیارد تومان تسهیلات برای متقاضیان این بخش یک توان و قابلیت بی‌نظیر است که می‌تواند اسباب ترقی و توسعه روزافزون این بخش را مهیا کند./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.