رایزنی احمدي نژاد با همتای اکوادوری اش

محمود احمدی نژاد با رییس جمهور اکوادور تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دکتر احمدی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با "رافائل کره‌آ" با اشاره به اینکه ایران و اکوادور در بسیاری از موضوعات بین‌المللی با یکدیگر اشتراک نظر داشته و مواضع مشترکی دارند، ضمن تقدیر از مواضع روشن و انقلابی دولت و ملت اکوادور در مقابله با سلطه‌گران و مستکبران، گفت: ایران و اکوادور فراتر از مرزهای جغرافیایی در اعتقادات و آرمان های انسانی با یکدیگر مشترک بوده و به واسطه همین اعتقادات و آرمانها در تمامی صحنه‌ها پیروز خواهند بود.

احمدی نژاد گفت: دو کشور فراتر از مرزهای جغرافیایی دارای آرمان های انسانی مشترک هستند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: ملت‌های آزادی خواه و عدالت‌طلبی مانند ایران و اکوادور در برابر زیاده خواهی قدرت های سلطه گر ایستادگی کرده اند و اجازه نخواهند داد آنان اراده خود را بر ملت ها تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان بشریت قصد دارند با دخالت و اعمال فشارهای سیاسی و نظامی اراده خود را بر جهان مسلط کنند، تصریح کرد: امروز ملت ها بیدار شده اند و تحولات دنیا گسترده‌تر از آن است که سلطه گران بتوانند اراده خود را بر ملت ها تحمیل کنند.

احمدی‌نژاد روابط رو به گسترش دو کشور را نشانه عمق دوستی و برادری میان مردم دو کشور دانست و با اشاره به سفر آینده خود به اکوادور، تصریح کرد: در این سفر همه ظرفیت های گسترش همکاری‌های منطقه ای و دوجانبه را فعال خواهیم کرد.

رئیس جمهور اکوادور نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به فشارها و اقدامات آمریکا علیه ایران و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه خاطر نشان کرد: جمهوری اکوادور مخالف هرگونه دخالت خارجی در موضوعات منطقه خاورمیانه و خواستار راهکارهای صلح‌آمیز برای خارج شدن از اوضاع کنونی است.
وی همچنین با بیان اینکه دولت و ملت اکوادور در انتظار سفر احمدی‌نژاد به این کشور هستند، ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی برای ملت ایران از رییس‌جمهور کشورمان خواست تا بهترین سلام‌ها و درودهای وی و ملت اکوادور را به رهبر معظم انقلاب ابلاغ کند.

"کوره آ" بر حمایت کامل و قاطع کشورش از حاکمیت و حق ایران برای دارا بودن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید کرد و گفت: متأسفانه مستکبران هجمه وسیعی علیه ایران به راه انداخته اند و در این زمینه اکوادور مصمم است با نشان دادن علاقه مردم این کشور به مواضع و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران به نوبه خود بخشی از این هجمه های دروغین را خنثی کند./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار