تصاویری دیدنی از جشن طولانی ترین روز سال

آیا بلند ترین روز سال را مانند بلند ترین شب سال جشن می گیرید؟

امروز یکم تیر بلند ترین روز سال است و در این شرایط خورشید در نقطه کاملا عکس شب یلدا قرار می گیرد.

امیر اله مانی،کارشناس نجوم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:خورشید در مسیر ظاهری خود در کره آسمان که با پیمودن آن یک سال را به وجود می آورد وارد برج سرطان می شود که در این حالت از نظر زاویه ای به نقطه اوج خود رسیده و زاویه ای عمود خواهد داشت.
وی افزود : خورشید در این وضعیت نسبت به خط فرضی استوای سماوی زاویه ای دارد که گاهی بالای خط فرضی و گاهی پایین خط فرضی قرار می گیرد.
اله مانی اظهار داشت : بیشترین اختلاف زاویهای خورشید و ارتفاع آن را انقلاب تابستانی وکمترین ارتفاع آن را انقلاب زمستانی می گویند.
وی تصریح کرد: در گذشته روز اول تیر را تیرگان نامیده و به دلیل انقلاب تابستانی آن را جشن می گرفتند .
وی یاد آور شد:بین این دو نقطه تیرگان و یلدا نقاطی وجود دارد که زاویه خورشید با دایره البروج مماس است که به آن ها عتدالین  می گویند.
اله مانی گفت :یکی از عتدالین ،اعتدال بهاری است که ما به عنوان نوروز آن را جشن می گیریم و دیگری اعتدال پاییزی نام دارد که آن رابا نام مهرگان جشن می گرفتند.

** طلوع آفتاب نخستین روز تابستان از بالای بنای باستانی استون‌هنج انگلستان



هزاران تن از مردم  برای دیدن طلوع خورشید به استون هنج رفتند تا شاهد انقلاب تابستانی باشند.



در استون‌هنج، در نقطه انقلاب تابستانی خورشید از شمالی ترین بخش دایره بیرونی طلوع می کند و نخستین اشعه‌های آن درست از میان نعل اسب درونی رد می شود. به گفته کارشناسان، بسیار بعید از که چنین چیزی صرفا بر اثر تصادف به وجود آمده باشد.



**آتش بزرگ در نروژ به عنوان بخشی از جشن انقلاب تابستانی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آروین معلمی
۲۱:۰۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
میخواستم بدانم! در کدام سال هست که حج اکبر توام با نوروز در عید غدیر می باشد. یعنی در کدام سال هم حج در جمعه می افتد و غدیر خم در نوروز. اگر بتوانید این محاسبه را برایم بفرستید.
United States of America
نوید
۱۲:۵۰ ۲۳ تير ۱۳۹۳
میخواستم بدانم! در کدام سال هست که حج اکبر توام با نوروز در عید غدیر می باشد. یعنی در کدام سال هم حج در جمعه می افتد و غدیر خم در نوروز. اگر بتوانید این محاسبه را برایم بفرستید.
آخرین اخبار