گفتگوي ويژه خبري بررسي مي‌کند ؛

تحولات مصر به کدامين سو مي رود؟‌

نبرد ميان مردم انقلابي و بازماندگان فرعون مصر ظاهرا تمامي ندارد.مردم مصر مي‌کوشند تا دوباره جامه ذلت نپوشند.بقاياي رژيم حسني مبارک و متحدان بين المللي‌اش اما، از ديگر سو براي پيشگيري از فروپاشي کامل آني از دسيسه‌چيني دست بر نمي دارند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران ؛ استمرار نبرد ميان مردم با همقطاران سابق مبارک پاشنه آشيل بقاي انقلاب مصريان شده است. انقلابي که طي 17 ماه گذشته با فراز و فرودهايي مواجه شده است.اما انچه پويا است حرکت مردم مسلمان مصر و آنچه رو به زوال است هيمنه رژيمي است که بيش از سه دهه خاکريز دفاع از منافع رژيم نامشروع صهيونيستي بود.
مردم مصر از ميدان التحرير نمي روند تا انقلاب بماند.از ديگرسو، آنان به پاي صندوقهاي راي براي مجلس و رياست جمهوري رفتند تا انقلاب نرود. بقاياي مزدوران مبارک هم البته به مردم يورش بردند تا صفوف متحد نماز جمعه ها را در هم بشکنند.شوراي ژنرال‌ها هم مجلس قانوني را منحل کرد تا مردم را سرخورده کند و نتايج انتخابات رياست جمهوري را معلق کرد ، تا از مردم  انتقام بگيرد.
ريشه همه اين توطئه ها که ثمره هم فکري واشنگتن و تل آويو است روشن است. قرارگاه زر و زور و تزوير به  رهبري آمريکا، اسرائيل و ارتجاع عرب از نفوذ اسلام ناب مبتني بر مقاومت بيمناکند. اکنون جنگ اراده‌ها است که آينده را رقم مي زند و مردم مسلمان مصر نشان دادند که تا اين مرحله ،اراده‌يي خلل ناپذير دارند.
تحولات مصر به کدامين سو مي رود؟‌ چرا  مثلث غرب به رهبري آمريکا و اسرائيل و ارتجاع عرب به رهبري سعودي و قطر حاضر به پذيرش واقعيت موج بيداري اسلامي نيستند؟ آيا غرب سرانجام تن به پذيرش نتيجه مردم‌سالاري در مصر خواهد داد؟  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار