توسعه پرشتاب صنعت پتروشیمی با تکیه بر توان داخلی؛

تولیدکنندگان داخلی مورد حمایت قرار می گیرند

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت تولید کنندگان تجهیزات داخلی با استفاده از دانش ایرانی و بومی سازی ساخت در داخل کشور وابستگی به سازندگان خارجی را کاهش می دهند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  شانا، علی محمد بساق زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: روند تولید قطعات مورد نیاز در صنعت پتروشیمی از سوی سازندگان ایرانی رو به رشد است و امروز بیش از 70 در صد از کالاها و تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود.

 وی افزود: خوشبختانه با حمایت های وزارت نفت تکیه بر استفاده از تجهیزات ساخت داخل افزایش یافته و در این زمینه پیشرفت زیادی حاصل شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت ساخت قطعات مورد نیاز این صنعت در کشور مطلوب است و سازندگان ایرانی با بالا بردن کیفیت ساخت خود توانائی رقابت با شرکت های سازنده معتبر در سطح جهان را دارند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: تولیدات داخلی در بسیاری موارد دارای کیفیت بالایی هستند  و می توان با اعتماد کامل کالاها و قطعات مورد نیاز صنعت نفت را از طریق سازندگان داخلی تامین کرد.

وی تصریح کرد: امروز پیمانکاران و سازندگان توانایی بومی سازی بسیاری از فناوری ها و تجهیزات مورد نیاز صنعت را دارا هستند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از این سازندگان حمایت خواهد کرد.

به گزارش شانا چندی پیش مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حمایت از تولید داخل و استفاده از ظرفیت تولید کنندگان داخلی در سال جهاد اقتصادی و نیز امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده اهداف کلان صنعت پتروشیمی را به سوی استفاده از کالاها و تجهیزات ساخت ایران سوق داده است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفته بود: صنعت پتروشیمی 42 واحد تولیدی دارد که سالانه 1.5 تا 2 میلیارد دلار قطعات و تجهیزات و مواد شیمیائی مورد نیاز این بخش است.

وی افزوده بود: در قالب برنامه پنجم توسعه 70 طرح توسعه ای در دست اجراست و تاپایان برنامه 50 میلیارد دلار باید در این صنعت ارزش آفرین سرمایه گذاری شود.

بیات تصریح کرده بود: جبهه های کاری گسترده ای برای حضور سازندگان داخلی در صنعت پتروشیمی وجود دارد و میتواننیاز های مجتمع ها و طرح های پتروشیمی را در داخل کشور مرتفع کردو  امروز صنعتگران ایرانی توان رقابت و حضور در بازار های جهانی را دارند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار